А1 България регистрира силно трето тримесечие на 2019 г. и продължава позитивната тенденция за ръст във всички основни бизнес показатели от края на 2016 г., съобщават от пресцентъра на компанията.

Приходите от мобилни и фиксирани услуги се увеличават с 11.5%, до 98.8 млн. евро спрямо същия период за 2018 г., а общите приходи нарастват с 11.8% и достигат 122 млн. евро. Печалбата преди данъци, такси, лихви и амортизация (EBITDA) възлиза на 49.8 млн. евро, регистрирайки ръст от 13.6% на годишна база.

Повишението на приходите от услуги се дължи на ръст на фиксирания и мобилния сегмент, както и на увеличение на приходите от продажба на устройства.

Фиксираните услуги продължават да растат и през това тримесечие, като регистрират увеличение от 17.1%, до 30.2 млн. евро. Основните фактори за добрите резултати са дигиталните бизнес услуги на компанията, ексклузивното спортно съдържание на каналите MAX Sport и предлагането на повече услуги на съществуващите абонати.

ICT бизнес направлението на А1 става все по-значим фактор за позитивните резултати на компанията, която постоянно разширява своето портфолио от дигитални решения и достига дo все повече клиенти.

През последните три месеца телекомът е интегрирал успешно 950 ICT проекта за корпоративни и институционални клиенти. През същия период А1 стартира и мащабна комуникационна кампания, насочена към промотирането на своите дигитални услуги за бизнеса.

Всичко това води до увеличение на годишна база на средния приход от фиксирана линия (ARPL) от 6.9% до 13.4 евро, а броят на фиксирани услуги се увеличава с 2.6% до над 1 043 500.

През третото тримесечие А1 България продължава своето стабилно представяне в мобилния сегмент чрез успешна продажба на нови услуги на съществуващите клиенти. Като резултат приходите от мобилни услуги нарастват с 9.2%, до 68.6 млн. евро, а средният приход от абонат (ARPU) с 12.5%, до 5.9 евро.

Добрите резултати на компанията през третото тримесечие на годината се дължат и на по-високите приходи от продажбата на устройства. През третата четвърт на 2019 г. спрямо същия период на миналата година, А1 регистрира 16.2% ръст на приходите, или 22.1 млн. евро от търговията с устройства.

Резултати за първите девет месеца на 2019 г.

  • През първите девет месеца на 2019 г. общите приходи нарастват с 6.5%, до 348.5 млн. евро спрямо същия период на 2018 г. Приходите от услуги нарастват с 8.5%, до 281.7 млн. евро, като това се дължи на ръста на фиксираните (15%) и мобилните услуги (5.9%).
  • Увеличението на средния приход от фиксирана линия (ARPL) е 5.8%, до 13.2 евро, а броят на фиксирани услуги се увеличава с 2.6%, до над 1 043 500.
  • За същия период мобилните услуги на компанията отчитат добри резултати и в двата сегмента – корпоративни и частни клиенти – следвайки положителна тенденция на ръст при средния приход от абонат (ARPU) от 9.3%.
  • А1 България отбелязва солиден ръст на печалбата преди данъци, такси, лихви и амортизация EBITDA от 13.4% до 137.6 млн. евро за първите девет месеца на годината спрямо същия период на миналата година.