Twitter съобщи, че ще пусне в понеделник обновена версия на абонаментната си услуга Twitter Blue, като тя ще бъде на по-висока цена за потребителите на Apple, съобщи компанията в туит.

Потребителите могат да се абонират за обновената услуга, която ще им позволи да редактират туитове, да качват видеоклипове с резолюция 1080p и да получават синя отметка след проверка на акаунта за 8 долара на месец през уеб, но за 11 долара на месец през устройствата с операционна система iOS.

Twitter не обясни защо потребителите на Apple са таксувани по-скъпо от останалите в интернет, но в медиите се появиха съобщения, че компанията търси начини да компенсира таксите, начислявани във виртуалния магазин за мобилни приложения App Store, коментира Reuters.

Колко далеч ще стигне Илон Мъск, за да спаси Twitter за сметка на Tesla?Източването на пари за подкрепа на Twitter е противоречива стратегия, но няма да влоши значително финансовото ѝ състояние. Бъдещият просперитет на Tesla обаче е по-малко сигурен Първоначално Twitter пусна услугата още в началото на ноември, след което я спря, тъй като се появиха твърде много фалшиви профили. След това беше планирано да стартира отново на 29 ноември, но пускането беше отложено.

Илон Мъск, който купи Twitter за 44 млрд. долара, в поредица от туитове миналия месец разкритикува Apple, включително за таксата от 30%, която производителят на айфони налага на разработчиците на софтуер за покупки в приложенията.

След това той обвини Apple, че заплашва да премахне Twitter от своя магазин за приложения и също така заяви, че производителят на айфони е спрял рекламата в платформата за социални медии.

След среща с изпълнителния директор на Apple Тим Кук обаче той написа в Twitter, че недоразумението с премахването на социалната мрежа от магазина за приложения е изчистено.

Apple отбелязва Международния ден на хората с увреждания с нова кампанияРекламното видео показва как хора с различни увреждания се възползват от продуктите iPhone, Apple Watch и Mac
Желаната синя отметка преди беше запазена за проверени акаунти на политици, известни личности, журналисти и други публични личности. С отворената за всеки опция за абонамент Мъск се опитва да помогне на Twitter да увеличи приходите, докато се бори със задържането на рекламодателите в платформата.

В четвъртък в имейл до цялата компания Илон Мъск е предупредил, че Twitter няма да може да "оцелее в предстоящия икономически спад", ако не успее да увеличи приходите от абонаменти, за да компенсира падащите приходи от реклама, казват източници, цитирани от Reuters.