Концернът за спортни стоки и екипировка Adidas AG се е прицелил в 10% годишен ръст на продажбите до 2025 г., като започва да разчита все повече на електронната търговия и на устойчивите материали.

Компанията прогнозира скок в онлайн продажбите и производството на спортно облекло и обувки от рециклирани материали, които да помогнат за повишението на печалбата с 18% на година. От Adidas също така очакват ръст от около 15% ръст в продажбите на продукти за жени. Акциите на компанията поскъпват с 8.6% на борсата във Франкфурт днес.

Новата петгодишна стратегия Adidas е първата под ръководството на главния изпълнителен директор Каспер Рорштед, информира Bloomberg.

Миналата година Adidas беше разкритикувана, след като се наложи да получи финансов пакет, подкрепен от държавата, за да се справи с кризата от коронавирус. Проблемите продължиха, след като директорът по човешките ресурси напусна след обвинения във връзка с разнообразието на служителите в компанията.

Новият план е по-амбициозен в сравнение с този на компанията до 2020 г., който се целеше в едноцифрен годишен ръст на продажбите. Adidas успя да постигне тази цел през 2018 и 2019 г., но приходите паднаха с 16% през миналата година заради пандемията.

Той е на 8 г., но вече има договор с NikeБасиле в момента тренира в детските формации на Сантос

Цената на акциите на Adidas все още е под върха си, достигнат през януари 2020 г. Акциите на конкурентната Nike Inc. поскъпнаха до рекордни нива от миналото лято насам.

За да постигне настоящите си цели, Adidas ще инвестира над 1 млрд. евро в дигитални технологии, в това число 3D дизайн и реклама.

Рорштед обеща нова ера на иновации за Adidas, която според него ще бъде постигната по-лесно с продажбата на марката Reebok. Adidas не успя да съживи Reebok за 15-те години след придобиването й за 3.8 млрд. долара.

Компанията възнамерява да разчита по-малко на посредници, като има за цел да генерира половината от приходите си от директни продажби до 2025 г. Това включва удвояване на онлайн продажбите до 9 млрд. евро.

Междувременно, Adidas планира 9 от всеки 10 артикула да бъдат произвеждани устойчиво до 2025 г., което означава, че за тях ще бъдат използвани рециклирани или биоразградими материали.

Компанията обяви, че планира да разпредели между 8 и 9 млрд. евро на акционерите посредством дивиденти и обратни изкупувания на акции до 2025 г.