Производителят на спортни стоки Adidas поиска от службата за търговски марки на САЩ да отхвърли заявление за регистриране на търговска марка на глобалната организация Black Lives Matter Global Network Foundation, включваща три успоредни ивици, с аргумента, че тя може да подведе потребителите и обществеността.

Според Adidas дизайнът на Black Lives Matter с жълти ивици наподобява известното лого на спортния бранд. Компанията се опитва да блокира заявлението на организацията за използване на този дизайн върху стоки, които германският производител също продава, като тениски, шапки и чанти, отбелязва Reuters. Потребителите вероятно биха помислили, че стоките на двете организации са свързани или идват от един и същ източник, смятат от Adidas.

В документите, подадени към службата за търговски марки на САЩ, Adidas посочва, че използва логото си още от 1952 г. и че то е придобило „международна известност и огромно обществено признание“.

Компанията е завела повече от 90 съдебни дела и е подписала повече от 200 споразумения, свързани с търговската марка с три ленти от 2008 г. насам, пише още Reuters. Сред тях е дело срещу модната къща на дизайнера Том Браун, което обаче Adidas не спечели.

Black Lives Matter Global Network Foundation, която възникна преди десетилетие в протест срещу полицейското насилие над чернокожите, кандидатства за федерална търговска марка през ноември 2020 г.

Службата за търговски марки e дала на групата срок за отговор до 6 май.