Airbnb подаде заявление за IPO

412
Airbnb подаде заявление за IPO

Щатската компания за краткосрочно отдаване на имоти под наем Airbnb е подала документи за първично публично предлагане на акции (IPO) в САЩ.

От основаването си през 2008 г. базираната в Сан Франциско технологична компания успя да се превърне в световен гигант в сферата.

Възходът й предизвика конкурентите в лицето на традиционните хотели, както и градовете, на които се наложи да се справят с наплива на туристи в нови райони.


Въпреки че пандемията се отрази негативно на и без друго губещата компания, от Airbnb твърдят, че моделът й остава устойчив.

Компанията се надява да набере около 3 млрд. долара от продажбата на акции, което може да й осигури пазарна оценка от над 30 млрд. долара.

"Ние смятаме, че границите между пътуванията и живеенето се размиват, а глобалната пандемия ускори способността да се живее навсякъде," се казва в уведомлението на компанията до щатската Комисия по ценни книжа и борси (SEC).

"Нашата платформа доказа, че може да се адаптира, така че да обслужва тези нови начини на пътуване."

Над 4 милиона домакини предлагат имоти в платформата, като 86% от тях са извън САЩ. Миналата година близо 54 милиона души са резервирали имоти в Airbnb, която взема дял от всяка резервация.

Колко лош трябва да бъде един Airbnb-имот, за да няма никакви резервации?Колко лош трябва да бъде един Airbnb-имот, за да няма никакви резервации? Оказва се, че летвата е изключително ниска

Туризмът обаче беше засегнат сериозно от пандемията, което предизвика компанията да намали броя на служителите си с 25% и да вземе спешно 2 млрд. долара заеми, за да оцелее през кризата, информира BBC.

От Airbnb казват, че оттогава резервациите са се възстановили в някаква степен, тъй като хората искат да избягат от блокираните градове, наемайки имоти за по-дълго време.

Въпреки това в последните месеци резервациите остават с около 20% по-малко, в сравнение със същия период на миналата година.

През 2019 г. Airbnb отчете над 674 млн. долара загуби, като отрицателният й резултат за първите девет месеца на 2020 г. вече надхвърля тази сума.

Компанията, която генерира 4.8 млрд. долара приходи за миналата година, също така предупреди потенциалните инвеститори, че ръстът на приходите й се забавя - тенденция, която вероятно ще продължи.

В периода 2018 – 2019 г. приходите на Airbnb нараснаха с над 30%. Те обаче падат с над 30% на годишна база за първите девет месеца на 2020 г. - до 2.5 млрд. долара, в сравнение с 3.7 млрд. долара година по-рано.

Българският бизнес

Подобни статии

Най-четени статии

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg