Акциите на най-голямата рекламна агенция в света WPP поевтиняха рязко, след като компанията обяви, че не очаква промяна в органичните приходи и оперативната печалба за 2020 г.

Днес WPP обяви 1.9% спад в органичните продажби за последното си тримесечие.

За сравнение, продажбите отчетоха 0.5% ръст в предходното тримесечие. Акциите се търгуваха на цена от 777.40 пенса (10.05 долара) по-рано днес, което беше най-ниското ниво от 2012 г.

Подобно на други агенции, WPP се бори с новите типове конкуренти, като консултантските и технологичните компании. Accenture Interactive беше обявена за най-голямата дигитална агенция от изданието Ad Age през 2019 г., докато Google и Facebook получават повече приходи от реклами, защото са като “оградени с ограда градини,” които използват свои собствени данни, за да таргетират потребителите.

Големите компании също така се опитват да бъдат по-ефективни при закупуването на реклама, така че хората да могат да виждат оптимален брой пъти рекламите.

WPP в момента изпълнява тригодишен план за реорганизация, а главният изпълнителен директор Марк Рийд заяви, че компанията е изпълнила таргетите си за преструктуриране чрез продажбата на ккомпании, като Kantar.

“Оптимист съм за бъдещето на индустрията и за позицията на WPP в нея, въпреки че предстои още много работа. Маркетинговият пейзаж никога не е бил по-динамичен и сложен,” допълва още той, цитиран от CNBC.

През миналата година компанията сля традиционни рекламни агенции, като JWT и Wunderman, които станаха Wunderman Thompson, и продаде дялове в компании, като Gimlet и онлайн списанието Refinery29.

Таргетът на WPP за 2021 г. е да постигне органичен растеж в тон с индустрията и оперативна печалба от най-малко 15%.

WPP изгуби кклиенти, сред които Vodafone, Johnson & Johnson и Disney през 2019 г., но е спечелила акаунта Signet Jewelers на стойност 360 млн. долара и Mondelez (350 млн. долара).