Акциите на онлайн платформата за търговия с нови и употребявани дрехи Poshmark поскъпнаха със 141% в първия си ден на борсата, съобщава CNBC.

Търговията в четвъртък (14 януари) стартира на ниво от 97.5 долара за акция, след като ден по-рано книжата на компанията бяха пласирани на IPO при цена от 42 долара за брой. Предварителните очаквания на ръководството бяха за първоначална цена в коридора от 35 до 39 долара за брой.

Пазарната ѝ оценка, на цената на IPO-то, беше над 3 милиарда долара, а след приключването на борсовата сесия снощи тя вече достига близо 7.5 милиарда долара.

Poshmark е основана през 2011 г. като интернет платформа за покупко-продажба на употребявани дрехи, обувки и други модни аксесоари. По подобие на eBay и Etsy, тя свързва директно продавачите и купувачите, много от които продават неща от собствения си гардероб. Poshmark взима процент от всяка продажба.

Онлайн платформите за директна търговия се радват на все по-голяма популярност пред последните години, припомня CNBC.

Изпълнителният директор на Poshmark Маниш Чандра заяви по-рано тази седмица, че неговата компания се опитва да се разграничи от останалите играчи на този пазар, фокусирайки се върху "социалната търговия". Част от този модел е възможността продавачите и купувачите да общуват свободно през платформата и да обменят информация за тръгуваните продукти.

Платформата излиза на борсата в момент, в който IPO пазарът е доста "нагорещен". Книжата на разплащателната платформа Affirm също поскъпнаха с над 100% в рамките на борсовия си дебют в сряда.

Веригата зоомагазини Petco Health and Wellness и разработчикът на онлайн игри Playtika също листват акциите си на борсата тази седмица.

Poshmark публикува проспекта за публичното си предлагане през декември 2020 г., в който компанията отчита сериозен ръст в търсенето, най-вече заради ситуацията около пандемията от COVID-19, която принуди много хора да пазаруват от вкъщи по интернет.

Освен това 4.5-те милиона продавачи в платформата я използват и като източник на допълнителни доходи. Според Маниш Чандра епохата след пандемията, когато се очаква голяма част от купувачите да се завърнат във физическите търговски обекти, няма да бъде заплаха за бизнеса на Poshmark.

Приходите на компанията за първите девет месеца на миналата година възлизат на 192.8 милиона долара, което представлява ръст от 28% на годишна база. За същия период печалбата ѝ достига 20.9 милиона долара, в сравнение със загуба от 33.9 милиона долара година по-рано.

Платформата има регистрирани 31.7 милиона активни потребители, като по-голямата част от тях са жени на възраст под 40 години.