Акциите на технологочната компания Snap Inc повишиха стойността си с цели 44% в дебюта си на Нюйоркската фондова борса вчера. Книжата на компанията, разработила популярното мобилно приложение Snapchat, затвориха на 24.48 долара за брой, при първоначална цена от 17 долара. Така пазарната стойност на компанията в края на вчерашната сесия възлизаше на 28.33 милиарда долара.

Това е огромен вот на доверие от страна на инвеститорите към способността на Snapchat да развие своя потенциал за растеж и да изпълни обещанията си за продукти, които да променят начина, по който хората комуникират, отбелязва Bloomberg. Snap, която започна с мобилното приложение за изчезващи снимки и клипове Snapchat, в момента изгражда собствен рекламен и медиен бизнес, което напомня на инвеститорите за ранните дни на Facebook и YouTube.

Въпреки това някои анализатори вече залагат, че подемът на книжата няма да продължи дълго. Двама вече препоръчват продажба на акциите, като единият поставя ценова прогноза от едва 10 долара на акция, отбелязва Bloomberg.

Този скептицизъм не е без основание. Snap изглежда далеч от това да излезе на печалба, а през миналата година записа нетна загуба, превишаваща приходите й. През четвъртото тримесечие се видя забавяне в темпото, с което компанията привлича нови потребители, и това засили скептицизма по отношение перспективата за рекламния й бизнес. Инвеститорите нямат ясна представа за това как Snap смята да стане печеливша и трябва да се доверят на съоснователя на компанията Спигел, който рядко говори за своята визия за развитието на бизнеса в публичното пространство.

„Има причина да бъдем предпазливи,“ коментиира пред Bloomberg анализаторът на Forrester Research Inc Джесика Лю. Успехът на Facebook е аномалия, казва тя, добавяйки, че Snap ще трябва да подобри ръста на нови потребители, както и да докаже, че рекламният й бизнес има стойност.