Китайските гиганти в онлайн търговията Alibaba и JD.com поставиха нови рекорди по продажби по време на най-голямото шопинг събитие в света, известно като Денят на самотните сърца.

Рекордните продажби в размер на над 139 млрд. долара за двете компании бяха регистрирани, въпреки опасенията относно възможностите на китайските потребители и ефекта от мерките на Пекин спрямо технологичните компании.

Денят на самотните сърца преди беше само 24-часово събитие, докато в днешно време продължава доста повече и приключва в полунощ на 11 ноември. JD започна с промоционалните оферти в края на октомври, а Alibaba в началото на ноември. Този удължен период също помогна на двете компании да увеличат продажбите си.

От Alibaba обявиха, че брутната стойност на продадените стоки по време на 11-днвения период възлиза на 540.3 млрд. юана (84.54 млрд. долара), или с над 8% повече, в сравнение с предходната година.

Стойността на трансакциите в платформите на JD пък възлиза на 349.1 млрд. юана (54.6 млрд. долара) по време на промоционалния период, което е с 28% над генерираните продажби през миналата година.

Пет неща, които не знаете за Деня на самотните сърцаПреди малко повече от десетилетие китайската онлайн платформа Alibaba Group Holding Ltd. превърна датата 11 ноември, на която в Китай се отбелязва Денят на самотните сърца, в най-голямото шопинг събитие в света


Публикуваните от двете компании данни не представляват директните им приходи и не включват върнатите артикули. Това са стойностите на трансакциите, преминали през техните платформи.

Те обаче са индикатор за апетита на потребителите да пазаруват в платформите на двата гиганта в онлайн търговията.

Въпреки големите продажби, Денят на самотните сърца тази година премина малко по-приглушено. Китайските технологични компании все още са подложени на строг контрол от страна на регулаторните органи, а президентът Си Дзинпин настоява за установяването на общо просперитет за всички в страната

JD и Alibaba изтъкнаха своята социална и екологична отговорност по време на събитието в тон с приоритетите на Пекин.

Какво са купували най-много потребителите?

От JD обявиха, че отчитат скок в продажбите на луксозни стоки и на продукти за домашни любимци.

Продуктите на Apple са се радвали на голяма популярност. От JD обявиха, че продажбите на iPhone са надхвърлили 100 млн. юана (15.6 млн. долара) за 2 секунди след началото на окончателните продажби на 10 ноември.

Alibaba и JD отбелязват ръст на продажбите в по-малките китайски градове, които са от ключово значение за компаниите за електронна търговия, които се опитват да увеличат клиентската си база, пише CNBC.

Потребителите от тези пазари са били 77% всички пазарували по време на промоционалната кампания, според JD.