Alibaba и JD.com генерираха 136.51 млрд. долара продажби за ден

402
Alibaba и JD.com генерираха 136.51 млрд. долара продажби за ден

© Pexels.com

Двата най-големи гиганта в сферата на електронната търговия в Китай - Alibaba и JD.com, са генерирали 136.51 млрд. долара продажби през платформите си за 24 часа, по време на едно от най-големите събития за онлайн пазаруване в страната.

Известният като 618, защото се пада на 18 юни, фестивал е следен отблизо за евентуални индикации за състоянието на потребителските разходи във втората най-голяма икономика в света.

От JD.com обявиха, че са обработили трансакции за 269.2 млрд. юана (37.99 млрд. долара). Сумата представлява всички поръчки за продукти и услуги през платформата на компанията, независимо от това дали стоките за продадени, доставени или върнати, пише CNBC. За сравнение, продажбите, генерирани през миналата година, бяха на стойност 201.5 млрд. юана.


Междувременно, от Alibaba обявиха, че стойността на поръчките във всичките онлайн платформи на компанията е 698.2 млрд. юана (98.52 млрд. долара).

В Китай има две основни онлайн кампании за пазаруване. Първата - 618, води началото си от JD.com. Втората, която е известна като Деня на необвързаните и се провежда на 11 ноември, е създадена от Alibaba.

В днешно време обаче и двете компании се включват с промоции на всеки от двата дни в условията на нарастващата конкуренция в онлайн търговията.

Alibaba генерира рекордните 268.4 млрд. юана продажби на Деня на необвързаните през миналата година. Продажбите й на 618 пък са над два пъти повече.

Рекордните стойности, отчетени на 618, може би сочат възстановяване на потребителските разходи в Китай. Продажбите на дребно в страната намаляват с 2.8% на годишна база през май, но онлайн продажбите на физически потребителски стоки нарастват с 15.6%.

JD.com и Alibaba се облагодетелстваха от ускорението на пренасочването към онлайн пазаруването в Китай.

Акциите на JD.com, които се търгуват в САЩ, са поскъпнали със 72.5% от началото на годината, докато ръстът при Alibaba е от 5.4%.

И двете компании осъществиха вторични листвания на Хонконгската борса. Alibaba листна своите акции през ноември, докато книжата на JD.com се търгуват от вчера в Хонконг.

Българският бизнес

Подобни статии

Най-четени статии

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg