Китайският гигант в сферата на електронната търговия, Alibaba, обяви по-добри от очакваните резултати като тримесечната оперативна печалба на компанията нараства с 83% до 16.58 млрд. юана (2.5 млрд. долара). Ръстът се държи основно на онлайн пазаруването.

“За пореден път отчетохме едно изключително тримесечие”, заяви Даниел Жанг, главен изпълнителен директор на компанията, цитиран от FT.

Предварителните очаквания на анализаторите бяха за 15.5 млрд. юана оперативна печалба за третото тримесечие, според Bloomberg.

Alibaba обяви и близо 8.285 млрд. долара приходи, докато предварителни прогнози бяха за 7.78 млрд. долара.

Печалбата на компанията бе в размер на 1.29 долара на акция при очаквани 1.04 долара.

Листваната в САЩ компания също така завиши и без друго оптимистичните си прогнози за ръста на приходите за цялата година до между 49 и 53%, вследствие на консолидацията на губещата логистична компания Cainiao.

Преди това компанията прогнозираше 45-49% ръст на приходите, а през миналото тримесечие записа 61% ръст на годишна база.

През септември компанията увеличи дела си в Cainiao от 47 до 51%. Резултатите на Cainiao, която има 273 млн. долара загуба за третото тримесечие, ще влязат в консолидирания отчет на Alibaba от настоящото тримесечие.

Акциите на Alibaba са поскъпнали повече от два пъти през настоящата година, а пазарната й капитализация достигна 477 млрд. долара.

Основаната преди 18 години компания направи име като сайт за онлайн търговия, но след това навлезе в сфери като видео стрийминг, облачни технологии и финансови разплащания чрез подразделението си Ant Financial.

Приходите от облачни технологии са се удвоили до 447 млн. долара, като клиентите на компанията варират от холандската Philips до ктитайския производител на алкохолни напитки Kweichow Moutai.

През тртото тримесечие Alibaba също така е увеличила месечния брой на активните си потребители с 20 милиона до 549 милиона през септември.