През изминалата седмица ви информирахме, че Alibaba е подписала рекламен договор за 600 млн. долара за следващите шест Олимпийски игри. Китайският гигант в онлайн търговията обяви още един свой проект, който ще е на стойност 2.6 млрд. долара.

С инвестицията Alibaba планира отварянето на физически магазини.

“Днес не може да говорим само за онлайн или офлайн“, заявява Даниел Жанг, главен изпълнителен директор на Alibaba по време на Световния икономически форум, провел се в Давос. „Дори когато хората пазаруват в мола, те са на мобилните си телефони – т.е. онлайн и офлайн едновременно", допълва той.

През миналия месец Amazon откри своя първи Amazon Go магазин, а Panasonic представи своите „интелигентни кошници“, които отбелязват покупката в момента, в който поставим продукт в тях.

Alibaba, от своя страна, също има инвестиции онлайн, като тук спадат компанията за търговия на дребно Suning и производителят Haier. Компанията е отговорна за 75% от всички онлайн покупки в страната, а приложението й дава възможност да преминете през големите молове в страната, дори и онлайн.

Получените данни от офлайн навиците за пазаруване на клиентите ще позволят на китайската компания да предскаже на производители в бъдеще от какво ще имат нужда клиентите им.

Въпреки насочването на Alibaba към физическите магазини, следва да припомним, че други пък се ориентират към онлайн пазаруването все по-близо до клиентите. През 2016 г. Unilever придоби за 1 млрд. долара производителя на самобръсначки Dollar Shave, предлагащ продуктите си директно на клиентите си чрез доставка.

Във вторник, преди отварянето на щатските пазари, Alibaba се очаква да обяви резултатите си за четвъртото тримесечие на 2016 г.

Акциите на компанията се търгуваха последно на цена от 96.01 долара за брой, оценяващо компанията на 240 млрд. долара.