Alphabet, компанията майка на Google, отчете рекордна печалба за второ поредно тримесечие, благодарение на ръста в приходите от онлайн реклами по време на пандемията от COVID-19, предава Ройтерс.

Бизнесът на компанията, свързан с "облачните" технологии", също регистрира по-силни резултати от очакваното през последните три месеца на 2020 година.

Печалбата на Alphabet за периода октомври-декември 2020 година нараства с 43% до 15.2 милиарда долара, или 22.30 долара на акция. Прогнозите на анализаторите бяха за печалба от около 16 долара на акция.

Google, която генерира повече приходи от интернет реклама в сравнение с всяка друга компания по света, успя да извлече печалба по време на локдауните, наложени в много държави, заради които голяма част от търговците бяха принудени да прехвърлят дейността си онлайн. Това компенсира загубата на рекламни приходи от други сектори, като туризма, филмовата и музикалната индустрия.

"Продуктите на Google осигуряват жизненоважна подкрепа за милиони малки и средни компании, които понесоха тежки удари по време на пандемията", заяви главният изпълнителен директор на компанията Сундар Пичай.

Според главния финансов директор Рут Порат четвъртото тримесечие е било "добър финал на една предизвикателна година".

Alphbet отчита ръст на продажбите с 13% за цялата 2020 година, което е най-бавният темп от 2009 година насам. Тогава увеличението достигна 8.5 на сто. Но въпреки това компанията успява да увеличи паричните си наличности със 17 милиарда долара до общо 137 милиарда долара. Това се дължи главно на предприетите през годината съкращения на разходите.

Със старта на ваксинационната кампания в САЩ и на фона на постепенното възстановяване на рекламния бизнес, компанията има намерение да увеличи инвестициите в "облачния" си бизнес, наемайки нови хора и изграждайки още центрове за данни.

Изкуственият интелект пък ще бъде инкорпориран във все по-широк кръг от продуктите на Alphabet.

С колко поскъпнаха водещите технологични компании през 2020 г.?Нито COVID-19, нито увеличаващият се брой разследвания срещу тях забавиха ръст на технологичните гиганти, чиято пазарна капитализация нарасна общо с няколко трилиона долара


Поделението Google Cloud отчита оперативна загуба от 1.24 милиарда долара за четвъртото тримесечие и 5.6 милиарда долара за цялата 2020 година, което е с 21% повече от тази, регистрирана през 2019 година.

Рекламният бизнес на Google, който включва и видеоплатформата YouTube, генерира 81% от общите приходи на Alphabet за тримесечието. Те нарастват с 23% на годишна база и достигат рекордните 56.9 милиарда долара.

Продажбите на облачни услуги достигат 3.83 милиарда долара за тримесечието и 13.1 милиарда долара за цялата 2020 година, като се повишават с 46% спрямо предходната година.

Освен това от компанията заявиха, че очакват допълнителна печалба от 2.1 милиарда долара през 2021 година заради преоценка на работния цикъл на част от сървърите и мрежовото оборудване.

Късно снощи, в следборсовата търговия, книжата на Alphabet поскъпнаха с 8% до ниво от 2 067 долара за брой. Пазарната капитализация на компанията вече надхвърля 1.3 трилиона долара.