Amazon.com Inc. прекара първия си ден като собственик на веригата хранителни магазини в намаляването на цените в Whole Foods Market, в някои случаи с до 43%.

В магазина на 57-ма улица в Манхатън, цената на органичните ябълки от сорта Фуджи бе намалена до 1.99 долара (3.25 лв.) за половин килограм, в сравнение с 3.49 долара (5.70 лв.) преди това ; цената на органичното авокадо бе свалена до 1.99 за брой от 2.79 долара (4.56 лв.) преди това; органичното пиле на грил се продаваше за 9.99 долара (16.32) за брой от 13.99 долара (22.86 лв.) преди това, докато някои банани поевтиняха до 49 цента (0.80 лв.) за половин килограм от 79 цента (1.29 лв.) преди това. Намалените артикули бяха маркирани с оранжеви етикети с надпис “Whole Foods + Amazon.” На етикетите бе сложена старата цена, новата цена и надпис “Очаквайте още...”.

Гласовият електронен помощник Amazon Echo също се продаваше в магазините на промоция с цена от 99.99 долара, което представлява рязък завой към електрониката за компания известна с продажбите на зеле и киноа. По-малката версия Echo Dot се продаваше на цена от 44.99 долара, информира Bloomberg.

Технологичният гигант придоби Whole Foods срещу 13.7 млрд. долара, с което разтърси вече променящата се индустрия на супермаркетите, оценявана на 800 млрд. долара.

“Цената бе най-голямата преграда за клиентите на Whole Foods,” казва Марк Баум, старши вице-президент във Food Marketing Institute. “Amazon демонстрира, че е готова да инвестира, за да доминира в категориите, в които реши да се конкурира. Веригите супермаркети от всякакъв мащаб трябва да преосмислят ценовите си стратегии и вероятно да намерят допълнителни източници на финансиране и да се подготвят за ценова война.”