Amazon.com Inc изненада приятно акционерите си, публикувайки по-силни финансови резултати за второто тримесечие от предварителните очаквания, пише Bloomberg. Компанията отчете рекордна печалба благодарение на облачните технологии и рекламата, които се оказват по-доходоносни от традиционния й бизнес с онлайн търговията.

Положителният финансов резултат за периода април-юни достига рекордните 2.53 милиарда долара, или 5.07 долара на акция, което е близо два пъти повече от предварителните прогнози на анализаторите. От Amazon споделиха и очакванията си за следващото тримесечие, когато се очаква печалба в диапазона от 1.4 до 2.4 милиарда долара.

Общите приходи за второто тримесечие достигат 46.78 милиарда долара, което е малко под консенсусната прогноза на Уолстрийт от 47.37 милиарда долара. Но въпреки това данните за печалбата показват, че Amazon успява да контролира разходите си и в същото време да инвестира активно в нови устройства и услуги, като продажбите на дребно и доставките на хранителни продукти и лекарства по домовете.

Главният финансов директор на компанията Брайн Олсавски сподели, че инвестициите в складови площи и центрове на данни, направени през 2017 г., допринасят за ръста на печалбата през първата половина на 2018 г. Освен това Amazon вече не наема толкова много нови хора, а предпочита да попълва вакантните позиции в новите си екипи чрез вътрешни трансфери.

Позитивният финансов ефект се усилва от факта, че на платформата за онлайн търговия се наблюдава увеличение на продажбите, реализирани от независими търговци. За тях Amazon получава комисионна, без да й се налага да прави допълнителни разходи.

Инвеститорите вярват, че Amazon има потенциал да разшири потребителската си база и да увеличи приходите си от съществуващите клиенти, предлагайки им нови продукти и услуги.

Преди месец компанията финализира сделката за придобиването на фармацевтичната онлайн платформа PillPack. А миналата година придобиването на Whole Foods за сумата от 13.7 милиарда долара даде на Amazon силно оръжие в борбата за пазарен дял в сегмента на хранителните продукти и стоките от първа необходимост.

Увеличават се и абонаментите за услугата Amazon Prime, която дава възможност на потребителите да пазаруват онлайн музика, видео, дрехи и други стоки и услуги при преференциални условия. В момента платформата има над 100 милиона абонати, а приходите от нея нарастват с 55 на сто, до общо 3.4 милиарда долара.

Приходите на компанията от поделението за облачни технологии и услуги Amazon Web Services се повишават с 49% на годишна база, до 6.1 милиарда долара. Приходите от реклама бележат ръст от 129%, до 2.2 милиарда долара.

По данни на изследователската компания EMarketer, цитирани от Bloomberg, догодина Amazon ще прибере половината от всички разходи за онлайн продукти и услуги, направени в Съединените щати. А изпълнителният директор на компанията Джеф Безос се опитва да убеди инвеститорите, че може да повтори този успех и на чуждестранните пазари.

Но за тази цел ще трябва да бъдат направени много инвестиции. Финансовият отчет за второто тримесечие показа ръст на оперативните разходи с 34% на годишна база, до 49.9 милиарда долара.

Снощи акциите на Amazon поскъпнаха с близо 4% в следборсовата търговия, до рекордно ниво от 1 865.50 долара за брой. За последните три години пазарната капитализация на компанията се увеличи тройно и превърна Джеф Безос в най-богатия човек на планетата.

Онлайн платформата е втората най-скъпа публична компания в света след Apple и е един от водещите претенденти за преминаването на границата от 1 трилион долара пазарна капитализация. В момента тя е на стойност 904 милиарда долара.