Логистичният сектор в САЩ е бизнес за 900 млрд. долара, а Amazon играя все по-голяма роля в него, става ясно от девет годишно проучване на инвестиционната банка Morgan Stanley.

През август, Amazon e доставил 46% от пратките, закупени онлайн. Това се осъществява посредством платформата Amazon Logistics, която стартира в края на 2014 г. Делът на компанията нараства с 20% спрямо година по-рано.

На годишна база Amazon Logistics вече доставя 2.5 млрд. пратки, което е малко под тези на FedEx, възлизащи на 3 млрд. броя и повече от половината на UPS, които са 4.7 млрд. броя.

От инвестиционната банка прогнозират, че до 2022 г. Amazon ще увеличи доставките си до 6.5 млрд. броя, като по този начин ще се превърне в едноличен лидер в сектора, тъй като UPS и FedEx ще доставят 5 и 3.4 млрд. пратки.

Компанията обаче има сериозни разходи – 40 млрд. долара, а това е критично за бъдещите печалби на Amazon.

През октомври стана ясно, че Amazon Logistics отчита спад на оперативната си печалба за последното тримесечие от 16%, което е първо понижение от две години насам. Това се дължи на по-високите разходи, съпътстващи доставките в рамките на 24 часа, които се увеличиха с 46% до 9.6 млрд. долара.

Това може да се счита като троянски кон, както за бъдещата печалба, така и за обслужването на доставки от клиенти, различни от тези на Amazon.

Morgan Stanley оценява книжата на Amazon на цена от 2100 долара, което е с 20% повече от текущите нива.

Анализаторите на инвестиционната банка обаче понижиха прогнозата си за акциите на UPS от 85 до 78 долара, което е с 33% под настоящата цена, както и на FedEx от 120 на 111 долара, което е с 32% по-ниско от нивата от вчерашната търговска сесия.