Amazon закрива благотворителната си програма AmazonSmile

543
Amazon закрива благотворителната си програма AmazonSmile

© Unsplash / Canva

Гигантът в електронната търговия Amazon обяви, че спира своята инициатива AmazonSmile. Програмата, която съществува от 2013 г., позволява на клиентите да избират благотворителна организация, на която Amazon след това да направи дарение на стойност 0,5% от сумата за тяхната покупка. 
 
AmazonSmile официално ще бъде закрита в понеделник, 20 февруари.
 
В имейл до потребителите на AmazonSmile, който компанията публикува и онлайн, се казва, че причината за затварянето на благотворителната инициатива е, че тя не е се е развила до степен, до която да създаде въздействието, на което гигантът първоначално се е надявал. От компанията отбелязват, че при повече от 1 милион благотворителни организации, отговарящи на условията за програмата, въздействието на даренията е сравнително незначително.
 
Някои ползватели на услугата обаче коментираха в Twitter, че дори сравнително малки дарения могат да имат голямо влияние върху малките благотворителни организации.
 
CNBC съобщава, че по време на съществуването си AmazonSmile е дарила приблизително 500 милиона долара на различни благотворителни организации, със средно дарение от около 230 долара. 
 
Amazon посочва, че затварянето на AmazonSmile не означава край на филантропията на компанията и ще продължи да инвестира в други области, където може да направи значима промяна.
 
Компанията ще направи и еднократно дарение на благотворителните организации в рамките на AmazonSmile, „еквивалентно на спечеленото от тях за три месеца през 2022 г. чрез програмата“. Amazon също така отбелязва, че благотворителните организации могат да продължат да набират пари от дарения до закриването на програмата на 20 февруари.
 
Затварянето на AmazonSmile идва в момент, в който компанията отчаяно се опитва да намали разходите си на фона на страховете от забавяне на икономиката и висока инфлация. В началото на януари главният изпълнителен директор на Amazon Анди Джаси обяви, че компанията ще закрие повече от 18 000 работни места – почти два пъти повече от съкращенията, за които се говореше, че компанията планира миналия ноември.
 
Тази седмица агенция Reuters съобщи, че съкращенията започват, най-напред в САЩ, Канада и Коста Рика, позовавайки се на служебен мейл, до който е получила достъп. Съкращенията вероятно ще засегнат най-сериозно отделите за човешки ресурси и търговия на дребно, посочва CNBC.

Българският бизнес

Подобни статии

Най-четени статии

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg