Автомобилните гиганти от Детройт планират да възобновят производството в американските си заводи на 18 май, предава Marketwatch, цитирайки анонимни източници.

Американските автопроизводители спряха поточните си линии през март, за да попречат на разпространението на коронавируса.

Ръководствата на General Motors, Ford и Fiat Chrysler са постигнали споразумение за общ график на възобновяването на дейността си, след като са разговаряли и с представители на синдикатите, твърдят източниците.

Миналата седмица профсъюзите изразиха опасенията си, че ако фабриките бъдат отворени твърде рано, няма да има време за разработване на достатъчно ефективни мерки за безопасността на служителите и ще се създадат рискове от нова вълна на заразяване.

Компаниите обаче гарантират, че ще продължат да работят съвместно с представителите на синдикатите за разработването на детайлни протоколи за здравна безопасност.

От Ford коментираха, че все още не са решили окончателно за конкретната дата, на която заводите на компанията ще отворят отново.

Според Mаrketwatch обаче датата 18 май ще се приложи за всички заводи на американските автомобилни компании на територията на цялата страна, дори и в щатите, където се очаква ограничителните мерки да бъдат отменени по-рано.

Този срок ще даде и възможност за финализиране на протоколите за здравна безопасност.

Ню Йорк с иновативно решение, за да осигури социална дистанцияМного от 8-те милиона жители на най-големия американски град живеят в малки апартаменти

Неяснотите около бъдещото възобновяване на автомобилното производство в САЩ касаят и доставчиците на части и компоненти, които също планират най-подходящия момент да стартират отново работа.

Чуждестранните автопроизводители, чиито работници не членуват в американските профсъюзи, а заводите им са базирани основно в южните щати, най-вероятно ще възобновят работата си по-рано, пише още изданието.

Toyota планира да отвори американските си заводи на 4 май, а Honda - на 11 май.

Американските автомобилни гиганти от Детройт започнаха да затварят поточните си линии около 20 март, когато и броят на новозаразените служители с COVID-19 започна стремително да нараства.

В шоурумите из страната продажбите на автомобили продължават, макар и с много по-ниски темпове от тези преди кризата. Самите производители обаче на практика в момента не получават никакви приходи, тъй като в САЩ дилърите плащат на компанията още когато колата излезе от завода, а след това организират доставката към крайните купувачи.

Анализ на Fitch Ratings показва, че през първия месец от карантината Ford е изчерпал поне 8 милиарда долара от своите парични резерви, а GM - около 5 милиарда.

По тази причина автомобилните комании отвъд Океана се опитват да пестят своите средства, доколкото е възможно. В понеделник от GM обявиха, че ще преустановят изплащането на дивиденти за акционерите - мярка, която от Ford предприеха още през март.