Публикация във финансовото издание Barron's от уикенда донесе нови сериозни неприятности за китайската онлайн компания Alibaba.

Изданието публикува статия, според която акциите на дружеството могат да се понижат с още 50% от текущите си нива.

Вижте още: Фалстарт при търговията с акциите на Alibaba

Междувременно акциите на компанията вече паднаха с над 30% от пика си през май, като се търгуват от над седмица под цената от първичното си публично предлагане преди година.

До голяма степен вследствие на материала, книжата загубиха нови 4.1% от стойността си, завършвайки при нива от 62.10 долара за брой.

От Alibaba публикуваха моментално отговор на статията, като твърдят, че има сериозни неточности и в резултат на тях погрешни изводи, направени от автора на материала Джонатан Лейнг

Според Лейнг бъдещото съотношение цена-печалба, при което се търгуват акциите на компанията, е 25, а би следвало да е много по-близо до това на конкуренти като eBay, които се търгуват при съотношение цена-очаквана печалба от 15.

Според мениджмънта на китайската компания настоящото сътношение цена печалба е 25, а това за 2016 година е много близо до 20. От Alibaba заявяват също така, че съпоставка с eBay не е подходяща, защото Alibaba оперира на китайския пазар, докато eBay оперира на щатския. Сравнимостта на двата пазара е невъзможна.

Много по-удачно, според Alibaba, е да се сравняват финансовите й коефициенти и съотношения с тези на водещи конкуренти в Китай, като например Tencent и Baidu.

От компанията водят диспут и относно други данни, взети за Alibaba, откъдето смятат, че са неточни. Едни от тях са броят на онлайн потребителите, които харчат пари в сайта на годишна база.

Според Alibaba изданието Barron's подценява средния потребителски разход на годишна база, както и броя на щатските потребители с покупки в сайта. Това води до неуместен скептицизъм относно бизнеса на компанията.

Надценява се и степента, в която конкурентите на компанията „ядат“ от пазарния й дял, според мениджмънта на Alibaba. Данните са на база на направено проучване на Financial Times, което „разчита на ограничен брой анкетирани“.

Сериозна критика се прави и на коментарите в статията, че инвестициите в сфери, като логистика, медия и облачни технологии, не са в посока на „подобряване на рентабилността“.

„Господин Лейнг пропуска факта, че от фундаментална гледна точка логистиката е критичен компонент в онлайн търговията“, се казва в писмо, публикувано от Alibaba.