През първото тримесечие на годината хеджфондовете са бързали да излязат от пазарите, сочат данни на FactSet.

„Най-големите 50 хеджфонда са продавали акции на щатски компании за второ поредно тримесечие. Фондовете намалят позициите си с близо 55 милиарда долара за първите три месеца на годината, или близо три пъти повече от това, което продават през последното тримесечие на миналата година“, според Андрю Бирстинг от FactSet, цитиран от CNBC.

Като цяло, този род инвестиционни схеми понижават експозицията си в щатски акции с 6.9%, като намаление е регистрирано във всички сектори. Най-продаваната позиция през първите три месеца на годината е Apple. В най-голяма степен пък са повишени покупките на Facebook.

„Като цяло средното представяне на хеджфондовете, на база на 50-те най-големи позиции в портфейлите им, изостава зад това на S&P 500 Total Return Index през първото тримесечие, както и от началото на годината“, коментира Бирстинг. „Акционерите са реализирали загуба от 1.5% през първото тримесечие и 2.9% от началото на годината, на фона на ръста в S&P 500 Total Return от 1.4% за първите три месеца и 1.1% от началото на годината“. По-лошото представяне на този род инвестиционни схеми от пазарното до голяма степен е в основата на решението на голяма част от акционерите да изтеглят средствата си. Това допълнително поставя натиск върху дружествата да закриват позиции, за да разполагат с кеш и да отговорят на исканията на акционерите си.