Изпълнителният директор на най-голямата търговска верига за продажба на мебили в света – шведската IKEA, призна, че компанията му е изостанала доста зад конкурентите си по отношение на онлайн търговията, но от там имат сериозни планове по това направление.

Частната компания е с оборот от над 30 милиарда евро годишно, като оперира в 42 страни по света, включително и у нас.

Към настоящия момент обаче само в 13 страни компанията има онлайн продажби.

В тази насока плановете й за следващите пет години са сериозни по отношение на онлайн търговията, като последната ще съдейства на компанията да повиши продажбите си до 50 милиарда евро до 2020 година, смятат от IKEA. Това е годишен ръст от около 10% в следващите пет години.

„Към днешна дата онлайн бизнесът на компанията генерира 1 милиард евро приходи. Той най-вероятно ще достигне нива от 5 милиарда евро в следващите 5-6 години“, коментира изпълнителният директор на компанията Питър Агнефял.

Групата работи по нов уебсайт, както и по създаване на логистика за доставяне на продуктите си на клиентите.

„Можеше и да сме по-бързи“, коментира още Агнефял. „Това, че сме закъснели обаче, може да ни помогне да избегнем една излишна технологична стъпка и да насочим усулията си направо към мобилните телефони и таблетите“, смята още изпълнителният директор.

Фактът, че IKEA не е листната на фондовите пазари й е позволила да мисли в дългосрочен план, смята още Агнефял.