Капитан Дядо Никола АД е изнесло 46.17% за външните пазари за изминалата 2006 г., спрямо 39.15% за 2005 г. и 28% за 2004 г., става ясно от регистрационния документ на компанията, предоставен на сайта на БФБ-София.

Обемът на продажбите през 2005 г. се е увеличил с 35 % спрямо 2004 г., а за 2006 г. се е увеличил с 27% спрямо 2005 г.

Основните пазари на компанията са българският и турският. Продукцията се изнася и в Румъния, Македония, Гърция, Армения.

По данни от дружеството в производството на тръби и фитинги компанията държи около 27 % пазарен дял на вътрешния пазар. В производството на пластмасов амбалаж дружеството държи приблизително около 85 % от вътрешния пазар, като 95 % от цялото производство на пластмасов амбалаж е за износ.

Продукцията от пластмасов амбалаж заема около 35 % от турския пазар.

В производството на матрици за пластмасови изделия дружеството няма конкуренти в страната, но въпреки голямото търсене на този вид изделия, Капитан Дядо Никола АД не можем да задоволява вътрешния пазар, поради изпълнението на поръчки от вън. Матричното производство е само за износ или за собствени нужди.

За периода от 2000 до 2004 г. е изпълнена инвестиционна програма на стойност 10.5 млн. долара. През 2005 г. са инвестирани нови 8.28 млн. лв.

Извършваните през 2006 г. инвестиции са главно в направления, свързани с обновяване на машинния парк в производството на фитинги от полипропилен и PVC и увеличаване на капацитетните възможности чрез закупуване на шприцгус автомати, увеличаване на капацитетните възможности при опаковки за еднократна употреба чрез закупуване на 6 броя шприцгусмашини и автоматизирани системи за обслужването им. През 2006 г. са закупени и 7 броя металообработващи машини.

За изминалата година са направени инвестиции в традиционното производство на тръби и свързващи части, като бяха закупени пет нови линии: за двуслойни полиетиленови тръби, за полипропиленови тръби и за полипропиленови тръби с алуминиево фолио.

През 2006 г. са въведени нови продукти - Двуслойни тръби от РЕ от Ф 150 до Ф 400 и Тръби от полипропилен с алуминиев слой.

През 2007 г. предстои доставка на 40 броя щприц-машини за производство на свързващи части.

Предстои въвеждането в експлоатация на новия ремонтно-инструментален цех, което ще окаже влияние върху увеличаване на продажбите само на един компонент на производтвото – това на фитинги. Прогнозните данни на компанията предвиждат продажбите на фитинги за 2007 г. да нарастнат с 25 %.

За 2006 г. Капитан Дядо Никола обяви нетна печалба от 362 хил. лв., спрямо 553 хил. лв. положителен финансов резултат за година по-рано. Основният капитал на дружеството е 369 хил. лв., докато собственият възлиза на 31.211 млн. лв.

Никорен, САЩ притежава 67% от капитала на дружеството, докато Клаирмонд Холдинг Лимитед, Кипър има други 10.52 на сто.

Днес по позицията се изтъргуваха 39 акции на нива от 102.00 и 105.00 лв. за брой., или с 2.43% по-скъпо от вчерашната търговска сесия.