Нагласите към смартфона iPhone на Apple са, че устройството се отличава от всички останали на пазара и това е в основата на неговия успех.

Изследване на Шери Скрибнър и нейния екип от Deutsche Bank обаче сочи напълно противоположна картина.

На практика продажбите на популярното устройство не само че следват тенденциите на пазара през последните четири години, но често ръстът им е дори по-слаб.

Това може да вещае бъдещи проблеми за Apple, предвид на факта, че световните продажби на смартфони се забавят, според финансовото издание Business Insider.

Почти всички жители на развитите страни вече имат поне един смартфон и продажбите са близо до своя пик, коментират от немската финансова институция. През последните месеци се наблюдава дори забавяне на ръста на продажбите на годишна база.

Основната част от ръста в сектора идва от подмяната на вече налични смартфони.

Източник: IDC

Както се вижда от графиката по-горе, продажбите на Apple са се представяли по-добре от общите в края на 2014 година, когато бе представен новият iPhone 6, но впоследствие отново се връщат към традиционното си представяне.