Расте броят на пазаруващите през интернет

832
Расте броят на пазаруващите през интернет

За малко повече от шест месеца близо два пъти са се увеличили интернет потребителите, които пазаруват онлайн в сравнение с края на 2010 година и са достигнали 50% от всички интернет потребители, това е единият от изводите във втората част на проучването за поведението на потребителите в интернет - E-Consumers Report Update. Тo проследява тенденциите и промените в поведението на интернет потребителите в България за първите шест месеца на 2011 година в сравнение с края на миналата година.

Същественият ръст, за сравнително кратък период, може да бъде обяснен с бързото навлизане и разпространение на сайтовете за групово пазаруване. Данните от доклада сочат, че около 30% от потребителите използват тази опция за онлайн пазаруване, като около 15% от тях са осъществили покупка в сайтове за групово пазаруване през последните 3 месеца. По отношение на основните сайтове за онлайн пазаруване - потребителите все още предпочитат да пазаруват онлайн от български сайтове.

Само една трета от интернет потребителите са използвали интернет през мобилен телефон през първата половина на 2011 година - 32.5%. Повечето от тях обаче предпочитат да се свързват чрез безплатен WiFi достъп, а не да използват услугите на мобилните оператори. Използването на мобилен интернет силно зависи от социалното положение и по тази причина хората с по-високо социално положение използват в много по-голяма степен интернет през мобилния си телефон, се казва още в доклада.

„Интернет е една изключително динамично променяща се среда, в която поведението на потребителите непрекъснато се променя. За да могат компаниите и комуникационните специалисти да отговорят на нуждите и очакванията на своите потребители онлайн е необходимо по-детайлно и задълбочено познаване на поведението им именно в тази среда. Нашата цел бе, чрез провеждане на представително проучване, да установим не само какво правят най-често хората в интернет, но и как вземат своите решения", коментира Камелия Павлова, мениджър „Дигитални комуникации" на All Channels | Interaction.

Националното представително изследване E-Consumers Report е дело на All Channels | Interaction, съвместно с агенция за маркетингови проучвания „Ноема".

Подобни статии

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg

Пазари

% Стойност
  • SOFIX 722.690 0.00%
  • BGREIT 117.380 0.00%
  • BGTR30 563.310 0.00%
  • BGBX40 137.470 0.00%
Ask Bid
  • EUR/USD 1.1763 1.1764
  • GBP/USD 1.2876 1.2878
  • USD/JPY 109.1570 109.1690
  • USD/CHF 0.9656 0.9658
  • USD/CAD 1.2577 1.2579
  • AUD/USD 0.7935 0.7936
  • USD/BGN 1.6625 1.6628
Ask Bid
  • DOW JONES 21666.18 21670.18
  • S&P500 2425.16 2425.66
  • NASDAQ 4705.68 4706.68
  • CAC 40 5105.92 5107.92
  • DAX 12158.66 12160.66
  • FTSE 100 7323.85 7325.35
  • ПЕТРОЛ 48.64 48.69
  • ЗЛАТО 1286.72 1287.22
  • СРЕБРО 16.99 17.02

Видео