Расте броят на пазаруващите през интернет

1104
Расте броят на пазаруващите през интернет

За малко повече от шест месеца близо два пъти са се увеличили интернет потребителите, които пазаруват онлайн в сравнение с края на 2010 година и са достигнали 50% от всички интернет потребители, това е единият от изводите във втората част на проучването за поведението на потребителите в интернет - E-Consumers Report Update. Тo проследява тенденциите и промените в поведението на интернет потребителите в България за първите шест месеца на 2011 година в сравнение с края на миналата година.

Същественият ръст, за сравнително кратък период, може да бъде обяснен с бързото навлизане и разпространение на сайтовете за групово пазаруване. Данните от доклада сочат, че около 30% от потребителите използват тази опция за онлайн пазаруване, като около 15% от тях са осъществили покупка в сайтове за групово пазаруване през последните 3 месеца. По отношение на основните сайтове за онлайн пазаруване - потребителите все още предпочитат да пазаруват онлайн от български сайтове.

Само една трета от интернет потребителите са използвали интернет през мобилен телефон през първата половина на 2011 година - 32.5%. Повечето от тях обаче предпочитат да се свързват чрез безплатен WiFi достъп, а не да използват услугите на мобилните оператори. Използването на мобилен интернет силно зависи от социалното положение и по тази причина хората с по-високо социално положение използват в много по-голяма степен интернет през мобилния си телефон, се казва още в доклада.

„Интернет е една изключително динамично променяща се среда, в която поведението на потребителите непрекъснато се променя. За да могат компаниите и комуникационните специалисти да отговорят на нуждите и очакванията на своите потребители онлайн е необходимо по-детайлно и задълбочено познаване на поведението им именно в тази среда. Нашата цел бе, чрез провеждане на представително проучване, да установим не само какво правят най-често хората в интернет, но и как вземат своите решения", коментира Камелия Павлова, мениджър „Дигитални комуникации" на All Channels | Interaction.

Националното представително изследване E-Consumers Report е дело на All Channels | Interaction, съвместно с агенция за маркетингови проучвания „Ноема".

Подобни статии

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg

На фокус

Иновативни технологии за интелигентно почистване на подове у дома

Новата прахосмукачка-робот Roomba i7+ не само обича, но е и...