Когато компанията за бизнес софтуер Apttus е основана през далечната 2006 година, тримата основатели са се разбрали максимално възможно да изчакат с набирането на капитал.

Виж още: Нов стартъп конкурира по цени IKEA

Целта – да развият и повишат стойността на бизнеса, без да дават твърде голям контрол на външни инвеститори.

През следващите седем години компанията не е имала нужда от финансиране. Тя е генерирала достатъчно кеш, за да е добре печеливша, като е удвоявала размера си всяка година.

Софтуерът на компанията подпомага бизнеса да сключва договори и да се грижи за контрол на доставките. Той бързо става хит, като първата сделка на стойност над 1 милион долара е сключена само шест месеца след основаването й, от шестия й клиент.

С разрастването на компанията обаче и разкриването на нови бизнес възможности, собствениците осъзнават необходимостта за по-агресивни инвестиции в маркетинг и заемане на нови позиции.

През 2013 година тя осъществява първия рунд на набиране на капитал в размер на 37 милиона долара, а в началото на тази година набира нови 41 милиона долара (най-голямата инвестиция в частна компания на Salesforce).

И само седем месеца след последния рунд на набиране на капитал, Apttus обяви, че ще набере нови 108 милиона долара - увеличение, в което ще участват компании като KIA, Iconiq Capital, K1 Capital и Salesforce Ventures.

Въз основа на набирания капитал компанията се оценява на над 1 милиард долара.

„Гледахме как се развива сегментът и осъзнахме, че ако не предприемем мерки, за да завоюваме по-голям дял, някой друг ще го направи“, коментира изпълнителният директор на компанията Кърк Крейп, цитиран от финансовото издание Business Insider.

Крейп коментира, че приходите на компанията се очаква да достигнат 120 милиона долара до края на тази година, като растат с 80% годишно. Към момента компанията има 350 клиента, сред които GE, HP, Salesforce и PayPal, а персоналът й се очаква да достигне 1 400 души, утроявайки се спрямо 2013 година.

Какво прави софтуера на компанията толкова популярен? Според изпълнителния й директор - неговата комплексност.

Софтуерът на компанията дава възможност за контрол на целия процес от момента, в който продавачът се свърже с потенциалния клиент, до предлагането на подходящите продукти и финансови условия, включително и легалното оформяне на сделките.