Големите търговски центрове в САЩ регистрират сериозна загуба на ключови наематели в лицето на търговски вериги като Sears, JCPenney и Macy's през последните години.

Посочените вериги прибягват до закриването на стотици локации, което до голяма степен допринася за западането на търговските центрове, в които са имали подразделения.

Тези закривания обаче са само върхът на айсберга, според нов доклад от агенцията за недвижими имоти Green Street Advisors.

Големите търговски вериги в щатските молове трябва да закрият 800 магазина, или една пета от броя им в момента, за да се върнат на нивото си на производителност от преди десет години, според доклада.

Sears трябва да затвори 300 магазина, JCPenney - 320, а Macy's – 70 магазина, за да се генерират същите продажби на квадратен метър, каквито са регистрирани през 2006 година, според проучването.

Излизането от моловете на тези ключови наематели може да инициира по-нататъшен ръст на фалиралите търговски центрове, се казва още в направения анализ.

Освен сериозни наематели на моловете, големите търговски вериги са и сред водещите фактори, генериращи посещаемост от страна на потребителите.

Продажбите на квадратен метър на големите търговски вериги се понижават постоянно през последните години, изправени пред все по-нарасналата конкуренция от онлайн веригите. Продажбите на квадратен метър търговска площ в моловете се е понижила с 24%, до 1776 долара на квадратен метър от 2006 година насам.

Веднъж когато се изтеглят от един мол, тези големи търговски вериги е изключително трудно да бъдат заместени с други наематели.

Някои молове прибягват до опити да ги заменят с кина и ресторанти или дискаунт търговски вериги, като TJ Maxx, Ross Stores и Marshalls.

Ако един търговски център обаче едновременно види затварянето на повече от една от основните търговски вериги в него, той е много трудно да се задържи над повърхността. Това обикновено поставя началото на низходяща „спирала“, следвана в крайна сметка от изчезването на търговския център.