В България нивото на интернет пенетрацията е по-високо, отколкото в Румъния. Тук 90% от хората, живеещи в града, имат достъп до интернeт, в сравнение с 86% за Румъния. В същото време онлайн пазаруването и използването на мобилни приложения за онлайн пазаруване е почти наполовина, в сравнение с Румъния.

Това заяви новият директор на eMAG България Андрей Попеску в интервю за Profit.bg.

Той ще бъде един от лекторите в 10-ото издание на форума Шумът на парите, който ще се проведе на 16 и 17 април в зала 6 на НДК.

Вижте какво още коментира Андрей Попеску по повод електронната търговия у нас, какво можем да очакваме от eMAG и какво пазаруват българите в интернет
:

Г-н Попеску, какво мислите за бизнес климата в България и с какво компания като еMAG допринася за местната икономика?

Тук говорим за пазар на електронната търговия на стойност 600 млн. евро, който расте бързо – с между 10 и 12% всяка година. Този ръст означава, че потребителите ценят времето си и предпочитат модерния начин на пазаруване. Онлайн пазаруването е по-удобно.

Можете да намерите цялата информация, която ви е необходима, в интернет. Да прочетете описанието и техническите характеристики на продукта и да сравнявате цени, което е много важно преди осъществяването на покупка. Можете също така да прочетете отзиви от предишни купувачи, за да се информирате, че купувате възможно най-добрия продукт.

eMAG развива дейност в Румъния, Полша, Унгария и България, а миналата седмица компанията обяви, че стъпва и в пет други държави. Има ли разлики в електронната търговия в България и останалите държави, в които компанията развива дейност?

Със сигурност има разлики. Например, в България нивото на интернет пенетрацията е по-високо, отколкото в Румъния. Тук 90% от хората, живеещи в града, имат достъп до интернет, в сравнение с 86% за Румъния. В същото време онлайн пазаруването и използването на мобилни приложения за онлайн пазаруване е почти наполовина, в сравнение с Румъния.

Общо 36% от хората в България някога са пазарували в интернет, в сравнение с 65% от населението в Румъния и 75% в Унгария. Има и някои особености, специфични за отделния пазар. Българите, например, предпочитат да купуват повече модни артикули онлайн, както и продукти за дома и градината.

Шоурумовете са част от бизнес модела на еMAG в Румъния. Планирате ли да откривате такива и в България?

Анализирали сме тази възможност и продължаваме да я анализираме. Потребителите предпочитат удобния начин на пазаруване. Те предпочитат да разглеждат мобилното приложение, да поръчват онлайн, да плащат онлайн, да запазят данните за банковата си карта и да получат продукта, доставен до техния дом.

Тъй като се занимава с онлайн търговия, компанията очевидно е много активна. Какво обаче можем да очакваме тази година от еMAG по отношение на търговски кампании, предложения към клиенти и партньори и т.н.?

Ще продължим да предлагаме на нашите клиенти широк набор от продукти на много добри цени. В същото време искаме да разширим нашата маркетплейс платформа, да включим още търговци, както и местни предприемачи, които да продават повече и дори в чужбина, ако желаят.

Да не забравяме също така редовните търговски кампании и най-вече основното събитие за годината - Черния петък.