Apple и водещите компании напускат X след антисемитски скандал с Мъск

© GettyImages
"Отвратителна" антисемитска теория на конспирацията – така Белият дом определи позиция на Илон Мъск в X (Twitter).
В същото време водещи американски компании заявиха, че спират рекламите си в платформата за социални медии, съобщава Reuters.
В сряда Мъск изрази съгласие с публикация в X, която твърди, че евреите подклаждат омраза към белите хора, като заяви, че потребителят, който се позовава на конспиративната теория, е говорил "действителната истина". Тази теория на конспирацията твърди, че евреите подготвят етническа и културна подмяна на бялото население с небели имигранти, което ще доведе до "бял геноцид".
Белият дом обвини собственика на платформата в "отвратително насърчаване на антисемитската и расистката омраза", което "противоречи на основните ни ценности като американци".
"Неприемливо е да се повтаря отвратителната лъжа един месец след най-смъртоносния ден за еврейския народ след Холокоста", заяви говорителят на Белия дом Андрю Бейтс, визирайки нападението на палестинската ислямистка групировка Хамас срещу Израел на 7 октомври.
Израел охлади ентусиазма на Мъск да пусне интернет в Газа
В петък Walt Disney Co, Warner Bros Discovery, NBCUniversal Comcast, Lions Gate Entertainment и Paramount Global заявиха, че спират рекламите си в X. Axios съобщи, че Apple най-голямата компания в света по пазарна стойност, също спира рекламите.
В четвъртък IBM спря рекламите си в X, след като доклад установи, че те са били поставени до съдържание, популяризиращо Адолф Хитлер и нацистката партия. Media Matters заяви, че е установила, че корпоративни реклами на IBM, Apple, Oracle и Xfinity на Comcast са били поставяни до антисемитско съдържание.
"IBM има нулева толерантност към речта на омразата и дискриминацията и ние незабавно спряхме всички реклами в X, докато разследваме тази неприемлива ситуация.", заявиха от компанията.
Безскрупулен и несръчен: Оценките за Илон Мъск след първата година в XТази седмица се навършва година, откакто Илон Мъск купи социалната платформа за 44 милиарда долара
От своя страна, Мъск отговори с пост в социалната мрежа, като написа: В секундата, в която съдът отвори врати в понеделник, X Corp ще подаде иск срещу Media Matters и ВСИЧКИ, които са се сговорили в тази измамна атака срещу нашата компания.
The split second court opens on Monday, X Corp will be filing a thermonuclear lawsuit against Media Matters and ALL those who colluded in this fraudulent attack on our company pic.twitter.com/55vl7PspaQ
— Elon Musk (@elonmusk) November 18, 2023
Според групи за защита на гражданските права рекламодателите са се оттеглили от социалната медия още след като Мъск я купи през октомври 2022 г. и намали модерирането на съдържанието, което доведе до рязко увеличаване на речта на омразата в X.
"Много от най-големите рекламодатели са най-големите потисници на правото ви на свобода на словото", написа Мъск в X в петък, докато промотираше Premium абонамента на платформата, който премахва рекламите от каналите на потребителите.
X (Twitter) въвежда две нови нива на абонамент за потребителитеЕдното ниво ще бъде по-евтино с всички функции, но без намаление на рекламите
"Що се отнася до X, тя е изключително ясна по отношение на усилията ни да се борим с антисемитизма и дискриминацията. За него няма място никъде по света - той е грозен и неправилен. Точка", заяви главният изпълнителен директор на X Линда Якарино в четвъртък.
През последните години антисемитизмът се увеличава в САЩ и по света. След избухването на войната между Израел и Хамас миналия месец, антисемитските инциденти в САЩ са се увеличили с близо 400% спрямо предходната година, отбелязва Reuters, цитирайки данни на неправителствена организация.X has been extremely clear about our efforts to combat antisemitism and discrimination. There's absolutely no place for it anywhere in the world. https://t.co/a3gGZrLm2p
— Linda Yaccarino (@lindayaX) November 17, 2023
"Изминаха два месеца, откакто първоначално отправихме призива си към големите рекламодатели като Apple, Google, Amazon и Disney да спрат да наливат пари в X, тъй като антисемитизмът експлодира в платформата", заявиха еврейските лидери. "Нищо не се е променило. С изключение на опасността, в която се намират евреите.", допълват представители на еврейски организации, цитирани от CNBC.
Българският бизнес
- Григор Димитров е посланик на бранда „ПБ Лични финанси“ на Пощенска банка
- Стартира каузата „Свързва ни доброто: дари за децата и А1 ще удвои сумата“
- ОББ отчита солиден ръст на активите и печалбата в банковия сектор