Американската авиокомпания United Airlines обяви, че е направила поръчки за закупуването на 270 самолета, което е най-голямата покупка на машини в историята на превозвача и най-голямата поръчка измежду всички авиокомпании от повече от десетилетие.

Общата цена по каталог на поръчаните 270 самолета е около 35 млрд. долара. Авиокомпаниите обикновено плащат само част от нея, а периодът все още не е добър за продажбите на самолети, което означава, че United вероятно ще получи сериозна отстъпка, особено за 200-те самолети Boeing 737 Max, които съставляват по-голяма част от поръчката.

Останалата част от поръчката е за 70 самолета Airbus A321neo.

Този ход обаче е поредният признак, че авиокомпаниите виждат на хоризонта възстановяване от пандемията.

В понеделник United информира акционерите си, че очаква да отчете печалба преди данъци за юли, което е първият признак за рентабилност, сред която и да от големите авиокомпании от началото на пандемията от Covid-19.

Търсенето на пътувания с цел почивка почти се върна на предишните нормални нива, което помага за поскъпването на билетите, макар и по-доходоносните бизнес пътувания и международни полети да са все още малка част от това, което бяха преди пандемията.

United ще използва по-голяма част от самолетите, за да замени 200 по-малки самолета за регионални полети, които превозват по около 50 пътници, позволявайки й да увеличи капацитета си, без да добавя нови полети на летища, като Нюарк и Сан Франциско, които ограничават броя на излитанията и кацанията на всяка авиокомпания.

United също така ще замени и около 100 по-стари самолета със стандартни размери.

Жадни за пътувания богаташи не спират да купуват частни самолетиВ някои случаи дори се налага банкерите да ги разубеждават

Ако към обявените днес поръчки се добавят и предишните поръчки на United, които все още не са изпълнени, авиокомпанията очаква 500 нови самолета в идните няколко години. Общо 40 от тях се очаква да бъдат доставени през следващата година, а 138 през 2023 г.

United също така планира да увеличи броя на работните места с около 25 000 в следващите пет години.

Превозвачът закри около 22 000 служители през миналата година.

Това е най-голямата поръчка за модела самолети 737 Max, след като той имаше забрана за летене в продължение на 20 месеца от март 2019 г. след две катастрофи, в които загинаха 346 души.

Southwest Airlines, която притежава повече самолети Max, от която и да е авиокомпания, е поръчала още 134 броя 737 Max, откакто те получиха разрешение отново да летят в САЩ. Дори и с новата поръчка от United, Boeing все още не може да възстанови отменените поръчки за над 1 000 самолета от март 2019 г.