50 милиона часа в разговори и над 400 изпратени съобщения в секунда, отчете Rakuten Viber за изминалата година в България.

В бизнеса чатботовете набират скорост с близо 30% ръст в средната ангажираност, а директните разговори между потребители и брандове се увеличават с впечатляващите 237% за 2021 г.

Платформата за разговори и съобщения представи обобщение на това как потребителите и компаниите са използвали приложението през 2021 г. В България Viber държи над 90% пазарен дял, което го прави най-популярното приложение за комуникация в страната.

Според последните данни ръстът в броя на обажданията и изпратените съобщения за изминалата година е с 11 на сто. Това означава, че българите са провели близо 530 милиона разговора, прекарали са 50 милиона часа в комуникация и са изпращали средно 400 съобщения в секунда.

Потребителите в България са използвали приложението най-интензивно по време на националните празници, Нова година, Св. Валентин и 8 март.

През изминалата година Viber отпразнува своя 11-и рожден ден, достигна 1 милиард инсталирания за Android и лансира филтри с добавена реалност (AR). Филтрите са една от ключовите функционалности, представени на пазара през есента на 2021 г.,която се радва на нарастваща популярност и у нас.

От пускането им потребителите в България са създали общо 2 милиона снимки и видеа с филтри в галерията.

Филтрите са вдъхновяващо допълнение към съществуващите колекции от стикери в приложението, които позволяват на потребителите да се изразяват визуално, докато общуват. Брандовете, от друга страна, ги използват за информиране и ангажиране на своите потребители по естествен и ненатрапчив начин.

700 милиона стикери са направили чатовете още по-вдъхновяващи през 2021 г.

През 2021 г. компанията остава и предпочитан инструмент за правителствените институции при улесняване на комуникацията им с гражданите. Министерството на образованието и науката отвори свой канал в платформата, а чатботът COVID-19 България не спира да информира всеки ден своите близо 90 000 абонати за всичко случващо се около пандемията.

През есента Viber стартира и стратегическо партньорство с EasyPay, което дава възможност на потребителите да проверяват и плащат сметките си бързо и лесно в приложението. Заедно с това, през 2021 г. чрез специално създадени съдържание и услуги, Viber зае позиция в подкрепа на равенството и борбата срещу насилието над жените.

Viber бележи сериозен ръст не само при крайните потребители. Интересът към бизнес решенията, които компанията предлага, продължава да се увеличава.

Ръст от 26% се наблюдава в броя на чатботовете, при ангажираността на потребителите увеличението е с 30%. Броя на създадените нови акаунти за бизнес съобщения нараства с 46% у нас и с 55% в световен мащаб.

Атанас Райков: Чатботовете са канал за качествена аудитория Чатботовете са и начин да се поднесе комерсиална информация за ключови потребители

Към днешна дата повече от 8500 марки по света разчитат на решенията на Viber, за да общуват директно със своите клиенти.

Компаниите могат да използват и рекламните решения на приложението, за да увеличат своята видимост и да привлекат нови потребители. През изминалата година обемът на видените рекламни съобщения във Viber нараства със 77% в България и със 70% в световен мащаб, което показва значителния интерес от страна на рекламодателите.

Сред най-ефективните вертикали са здраве и фитнес, които имат ръст от 90%, енергетика (с 56%) и транспорт (с 51%).

Приложението също така отбеляза скок в новите рекламни категории, като набиране на персонал и локални бизнеси, което отразява влиянието на пандемията върху бизнеса и пазара на труда.

„Развитието на COVID-19 продължава да променя ежедневието ни и отношенията на обществото към новата реалност и през 2022 г. Радвам се, че хората и компаниите припознават Viber като обединител за техния личен и бизнес живот в тези смутни времена", коментира Атанас Райков, старши директор за Европа, Близкия изток и Северна Африка (EMENA) в Rakuten Viber.

"От дълго време част от стратегията на Viber е да се превърне в суперприложение, което предоставя възможно най-много услуги с добавена стойност за потребителите и повече възможности за брандовете да взаимодействат с клиентите си в по-естествена среда. Данните, споменати по-горе, за пореден път доказват, че развиваме нашето приложение в правилната посока, тъй като както потребителите, така и компаниите все повече използват Viber в ежедневната си комуникация”, добави той.

Докато разработва полезни за потребителите продукти и развива връзките с бизнеса, сигурността в приложението остава водеща за компанията. Viber спазва своя ангажимент да защитава данните на своите потребители с криптиране от край до край по подразбиране, достъпно за всички разговори и чатове от 2016 г.

А през 2021 г. фондацията Mozilla, ZDNET и Tom's Guide оцениха високо усилията на Rakuten Viber в областта на поверителността и сигурността.