Българите прекараха 50 милиона часа в разговори във Viber през 2021 г.
50 милиона часа в разговори и над 400 изпратени съобщения в секунда, отчете Rakuten Viber за изминалата година в България.
В бизнеса чатботовете набират скорост с близо 30% ръст в средната ангажираност, а директните разговори между потребители и брандове се увеличават с впечатляващите 237% за 2021 г.
Платформата за разговори и съобщения представи обобщение на това как потребителите и компаниите са използвали приложението през 2021 г. В България Viber държи над 90% пазарен дял, което го прави най-популярното приложение за комуникация в страната.
Според последните данни ръстът в броя на обажданията и изпратените съобщения за изминалата година е с 11 на сто. Това означава, че българите са провели близо 530 милиона разговора, прекарали са 50 милиона часа в комуникация и са изпращали средно 400 съобщения в секунда.
Потребителите в България са използвали приложението най-интензивно по време на националните празници, Нова година, Св. Валентин и 8 март.
През изминалата година Viber отпразнува своя 11-и рожден ден, достигна 1 милиард инсталирания за Android и лансира филтри с добавена реалност (AR). Филтрите са една от ключовите функционалности, представени на пазара през есента на 2021 г.,която се радва на нарастваща популярност и у нас.
От пускането им потребителите в България са създали общо 2 милиона снимки и видеа с филтри в галерията.
Филтрите са вдъхновяващо допълнение към съществуващите колекции от стикери в приложението, които позволяват на потребителите да се изразяват визуално, докато общуват. Брандовете, от друга страна, ги използват за информиране и ангажиране на своите потребители по естествен и ненатрапчив начин.
700 милиона стикери са направили чатовете още по-вдъхновяващи през 2021 г.
През 2021 г. компанията остава и предпочитан инструмент за правителствените институции при улесняване на комуникацията им с гражданите. Министерството на образованието и науката отвори свой канал в платформата, а чатботът COVID-19 България не спира да информира всеки ден своите близо 90 000 абонати за всичко случващо се около пандемията.
През есента Viber стартира и стратегическо партньорство с EasyPay, което дава възможност на потребителите да проверяват и плащат сметките си бързо и лесно в приложението. Заедно с това, през 2021 г. чрез специално създадени съдържание и услуги, Viber зае позиция в подкрепа на равенството и борбата срещу насилието над жените.
Viber бележи сериозен ръст не само при крайните потребители. Интересът към бизнес решенията, които компанията предлага, продължава да се увеличава.
Ръст от 26% се наблюдава в броя на чатботовете, при ангажираността на потребителите увеличението е с 30%. Броя на създадените нови акаунти за бизнес съобщения нараства с 46% у нас и с 55% в световен мащаб.
Към днешна дата повече от 8500 марки по света разчитат на решенията на Viber, за да общуват директно със своите клиенти.
Компаниите могат да използват и рекламните решения на приложението, за да увеличат своята видимост и да привлекат нови потребители. През изминалата година обемът на видените рекламни съобщения във Viber нараства със 77% в България и със 70% в световен мащаб, което показва значителния интерес от страна на рекламодателите.
Сред най-ефективните вертикали са здраве и фитнес, които имат ръст от 90%, енергетика (с 56%) и транспорт (с 51%).
Приложението също така отбеляза скок в новите рекламни категории, като набиране на персонал и локални бизнеси, което отразява влиянието на пандемията върху бизнеса и пазара на труда.
„Развитието на COVID-19 продължава да променя ежедневието ни и отношенията на обществото към новата реалност и през 2022 г. Радвам се, че хората и компаниите припознават Viber като обединител за техния личен и бизнес живот в тези смутни времена", коментира Атанас Райков, старши директор за Европа, Близкия изток и Северна Африка (EMENA) в Rakuten Viber.
"От дълго време част от стратегията на Viber е да се превърне в суперприложение, което предоставя възможно най-много услуги с добавена стойност за потребителите и повече възможности за брандовете да взаимодействат с клиентите си в по-естествена среда. Данните, споменати по-горе, за пореден път доказват, че развиваме нашето приложение в правилната посока, тъй като както потребителите, така и компаниите все повече използват Viber в ежедневната си комуникация”, добави той.
Докато разработва полезни за потребителите продукти и развива връзките с бизнеса, сигурността в приложението остава водеща за компанията. Viber спазва своя ангажимент да защитава данните на своите потребители с криптиране от край до край по подразбиране, достъпно за всички разговори и чатове от 2016 г.
А през 2021 г. фондацията Mozilla, ZDNET и Tom's Guide оцениха високо усилията на Rakuten Viber в областта на поверителността и сигурността.