Бритиш Американ Табако (БАТ) придобива водещи марки на „Булгартабак“ и дистрибуционната компания „Експрес Логистика & Дистрибуция“ ЕООД, става ясно от прессъобщение до медиите.

Сред придобитите марки са Victory, Eva Slim и GD, които преминават към портфолиото на БАТ. Стойността на сделката е над 100 млн. евро, което е най-голямата инвестиция в страната тази година, посочва компанията.

БАТ България ще стане един от петте най-големи данъкоплатци в страната, като незабавно ще създаде над 100 нови работни места и ще осигури още 1000 в дистрибуцията, се казва още в прессъобщението.

Според компанията сделката ще й позволи да увеличи пазарния си дял до 40% на пазара на цигари в България, на който присъства вече 25 години. В момента делът й е 12%. Придобиването ще включва и активи за дистрибуция и търговия на дребно в България и в по-широкия Адриатически регион.

„Ние сме ангажирани с българския пазар и сме развълнувани от тази значима инвестиция в страна, която все повече показва, че има светло бъдеще. Тази значима инвестиция демонстрира нашата увереност в перспективите пред България и в растежа на БАТ тук“, каза Ричард Уидман, генерален мениджър на Бритиш Американ Табако Клъстър Централна Европа, цитиран в прессъобщението.

Предложеното придобиване е предмет на антитръстови одобрения и се очаква да приключи до средата на 2017 г.