BILLA България отчита по-добро първо тримесечие на настоящата година, в сравнение с 2021 г., въпреки множеството предизвикателства пред бизнеса. Ръст на оборота от 12.41%, в сравнение със същия период на предходната година, сочат резултатите. При оборота на база един и същ брой филиали, отчетеният ръст е 6.87%. 10% повече клиенти също са част от позитивната равносметка на компанията.

През изминалата година, преминала под знака на COVID-19 пандемията, BILLA се утвърди като търговската верига с най-голям брой филиали в страната. С инвестиция в размер на 38 млн. лева компанията разкри 11 нови магазина и реновира 10. Модерните търговски обекти предлагат на клиентите богат асортимент на достъпни цени, разположен в модерна търговска зала, и дигитални решения, сред които електронни етикети и каси на самообслужване. Експанзията на търговската верига, с фокус върху малките и средни населени места, доведе до разкриване на нови 340 работни места. Банско, Пирдоп, Стамболийски и Панагюрище са населените места, в които навлезе търговската верига през 2021 г.

Темпът на експанзия ще бъде запазен и през настоящата година, като амбициозните планове включват разкриване на нови поне 10 обекта и модернизиране на 5 от настоящите. Предвидената инвестиция е в размер на 32 млн. лева, а сред новите локации се планира да бъдат Първомай, Карлово, Троян и Смолян. Близо 300 нови работни места ще бъдат разкрити при изпълнението на заложения план.

Дигитализация и иновации са стратегическите посоки на развитие на първата стъпила на българския пазар търговска верига. До края на 2021 г. електронни етикети вече са въведени в 37 магазина, а каси на самообслужване – в 26. Плановете за настоящата година са електронните етикети да навлязат в още 92 обекта, а касите на самообслужване – в 30. Предвидената инвестиция обезпечаването им е близо 12,4 млн. лева.

Настоящите предизвикателства, свързани с високите цени на електроенергията, мотивират компанията да насочи инвестиции в посока въвеждането на фотоволтаични системи в 29 търговски обекта. Допълнителни 3.2 млн. лева ще бъдат насочени в тази посока. Енергийната независимост, наред с повишената енергийна ефективност, която е факт на база на модерните технологии, въвеждани при реновирането и строежа на новите филиали, са устойчива посока на развитие за търговската верига.

BILLA България търси устойчиви решения по отношение на актуалните предизвикателства на пазара на бързооборотните стоки, свързани с постоянно нарастващата инфлация и цени на тока, които да бъдат в полза както на потребителите, така и на българските производители. Сред тях са намаляването на цените на над 1000 артикула в 14 магазина в страната, увеличаването на дела на българските стоки в по-малките магазини на веригата и покриване на част от инфлационната тежест от страна на веригата посредством 50% промоционален дял.