Германската биотехнологична компания BioNTech повиши прогнозата си за продажбите на ваксината срещу COVID-19 до 12.4 милиарда евро за тази година, съобщава Bloomberg.

Причината за по-високите очаквания са увеличаващите се поръчки за препарата от много държави по света, които искат да ускорят имунизационните си кампании.

BioNTech, която работи в партньорство с американския фармацевтичен гигант Pfizer, има сключени договори за доставка на 1.8 милиарда дози през 2021 г. В момента се водят и преговори за доставките през 2022 г.

Предишната прогноза на базираната в Майнц компания беше за приходи от ваксината в размер на 9.8 милиарда евро за настоящата година.

Търсенето за произвежданата от Pfizer и BioNTech иРНК ваксина се повишава, като успоредно с това двете компании работят и за увеличаване на своя производствен капацитет.

Миналата седмица от Pfizer обявиха, че очакват продажбите на ваксината срещу COVID-19 да достигнат стойност от 26 милиарда долара през 2021 г. Част от тези приходи компанията споделя с BioNTech.

Изпълнителният директор на германската биотехнологична компания Угур Шахин заяви, че за момента не вижда необходимост от промяна на ваксината, тъй като тя е ефективна и срещу новите варианти на вируса. В бъдеще обаче подобна промяна може и да се наложи, уточнява той.

Според Шахин това би се отразило само на основния код на ваксината, но няма да повлияе на общия производствен капацитет.

Колко печели Pfizer от ваксините срещу COVID-19?Търсенето на ваксини срещу COVID-19 ще се запази години наред, прогнозират от компанията

Pfizer и BioNTech обявиха, че през 2021 г. ще могат да произведат 3 милиарда дози от ваксината срещу COVID-19, а през 2022 г. бройката ще бъде увеличена значително, но все още не е ясно точно с колко.

Поръчките за догодина вече са налице. Само Европейският съюз е заявил 1.8 милиарда дози за 2022 и 2023 г.

BioNTech планира изграждане на нов завод в Сингапур, който ще може да започне работа през 2023 г. Компанията има намерение да си партнира с китайската Shanghai Fosun Pharmaceutical Group, с която да организират съвместно производство за азиатския регион.