Boeing е доставила едва 20 самолета през второто тримесечие, което не е неочаквано, но също така не е никак добре.

Сагата около модела 737 MAX и глобалната пандемия от коронавирус продължават да нанасят удари на самолетопроизводителя.

Boeing изнася данни за своите доставки ежемесечно, така че при тримесечните резултати няма особена драма.

Въпреки това доставените от Boеing 20 самолета са най-малкият тримесечен брой от 1963 г.

За сравнение, от Boeing доставиха 149 самолета през второто тримесечие на 2019 г. и 184 самолета през вторите три месеца на 2018 г.

Пандемията е един проблем, а 737 MAX друг. Проблемният модел на Boeing 737 MAX остава на земята в световен мащаб след две смъртоносни катастрофи в рамките на пет месеца.

Акциите на Boeing поевтиняха с близо 20% след втората катастрофа през март 2019 г. до края на миналата година, пише MarketWatch.

Световната пандемия пък обезцени акциите на компанията с около 46% от началото на 2020 г. По-малко хора пътуват със самолети, което означава намалено търсене на продуктите на Boeing в бъдеще.

Цялата верига на доставките във въздушната индустрия - от доставчици до авиокомпании, е изправена пред същия проблем с COVID-19. Акциите на тези компании поевтиняват със сходни проценти с тези на Boeing тази година.

Boeing е голям контрактор и в сферата на отбраната, като компанията е доставила няколко хеликоптера Apache и Chinook, както и изтребителите F-15.

Boeing ще представи пълния си финансов отчет на 29 юли. Анализаторите очакват загуба в размер на около 2.12 долара на акция при 14 млрд. долара продажби, които се очаква да паднат с близо 10% на годишна база.

През второто тримесечие компанията беше засегната сериозно от проблемите с модела 737 MAX problems. Продажбите й за второто тримесечие на 2018 г. бяха над 24 млрд. долара.