Boeing планира да съкрати около 2000 работни места в областта на финансите и човешките ресурси. Компанията ще се фокусира върху инженеринга и производството тази година, пише ВВС.

Производителят на самолети аргументира този ход с намерението си да увеличи ресурсите си в „разработка на продукти, услуги и технологии“, които ще възложи на Tata Consulting Services в Индия.

През последните години Boeing се сблъска с редица проблеми, включително спирането на полета на своя 737 Max след две фатални катастрофи, припомня изданието.

„Ще продължим прозрачната комуникация с нашите екипи за плановете си за съкращаване на някои от звената за корпоративна поддръжка. Както винаги, ние ще подкрепим засегнатите, като им предоставим помощ и ресурси“, казват от компанията за BBC.

Около една трета от функциите и работните места ще бъдат възложени на Tata Consulting Services, базирана в Бангалор.

В същото време американски производител на авиационна, космическа и военна техника заяви, че ще увеличи броя на служителите си „с фокус върху инженеринга и производството”. В допълнение към 15 000 души, наети през 2022 г., той ще обяви още 10 000 позиции тази година.

Boeing се сбогува с Последният произведен модел 747 беше доставен във вторник на Atlas Air

Авиационният гигант прави всичко възможно да укрепи позициите си, след двата фатални инцидента на неговия пътнически самолет 737 Max, който бе изведен от употреба в световен мащаб.

На 29 октомври 2018 г. полет 610 на Lion Air се разби в Яванско море 13 минути след излитане от международното летище Soekarno-Hatta в Джакарта, причинявайки смъртта на всички 189 пасажери и екипаж.

Почти пет месеца по-късно полет 302 на Ethiopian Airlines с Boeing 737 Max се разби шест минути след като напусна столицата на Етиопия Адис Абеба на път за Кения. Всичките 157 души на борда загинаха.

Разследването установи, че двата инцидента са причинени от дефекти в дизайна, по-специално използването на софтуер за управление на полета, известен като "Система за увеличаване на маневрените характеристики" (MCAS).

Системата е проектирана за пилоти, управлявали предишните модели на 737, и да им спести необходимостта от скъпоструващо допълнително обучение.

След модификации на самолета и обучение на пилоти, Boeing 737 Max вече е разрешен да лети отново в повечето страни по света.