Софарма АД реализира печалба от оперативна дейност за периода в размер на 35.74 млн. лв., което е намаление с 21% спрямо същия период за миналата година, показва консолидирания отчет на компанията.

Консолидираната нетна печалба за деветмесечието на 2011 г. е в размер на 29.02 млн. лв. (на притежателите на СК на дружеството майка – 29.44 млн. лв.), което е с 23 % по-малко спрямо същия период на 2010 г.

Приходите са нараснали с 31.92 млн. лв. (7 %) спрямо деветмесечието на 2010 г., основно поради увеличение в обемите продажби, както на стоки, така и на готова продукция.

С най-голям дял в приходите от продажби са тези за вътрешен пазар (71%), които нарастват с 10 % спрямо деветмесечието на 2010 г. Износът се увеличава с 1 % основно в резултат на ръста в износа на компанията майка.

Най-големият пазар за реализация на приходите от продажби за групата е България (71%). На европейските пазари продажбите възлизат на 26% от общия дял на приходите, като близо 70% са следствие на изнесена продукция от компанията-майка.

Общият осреднен относителен дял на продажбите на по-малките по обем външни пазари е 10%, на които основно изнася продукцията си компанията “Софарма” АД. С 24% се увеличава дела на изнесената продукция за района на Кавказ и Средна Азия. С най-висок относителен дял в обема на износа са таблетните форми, следвани от сиропи, ампули, унгвенти и лиофилни продукти.

Според данни на IMS Health българският фармацевтичен пазар (аптечен и болничен) бележи ръст от 14% за шестте месеца на 2011 г. спрямо същия период на 2010 г.

„Софарма” АД заема 5% от общия обем на българския аптечен пазар и 13% от продажбите в натурално изражение. Позициите на основните конкуренти на дружеството на територията на страната са както следва: Actavis - с дял 8% (17% в бр.), Novartis – 6% (6% в бр.), Glaxosmithkline – 6% (3% вбр.), Sanofi-Aventis-Zentiva – 5% (4% в бр.), Roche—5% (1% в бр.), Servier – 5% (3% вбр.), Astra Zeneca –4% (1% в бр.), Bayer – 4 % (3% вбр.), Pfizer – 3 %, (2% в бр.).

Сред дистрибуторите на лекарства „Софарма Трейдинг ” АД има относителен дял от 24%, като заедно с Phoenix/Libra (дял 21%) и Sting (22%) заемат водещи позиции от националния фармацевтичен пазар.