Нетната печалба за първо тримесечие на 2012 г. на Софарма АД намалява с 2 млн. лв., или с 19%, достигайки 8.4 млн. за тримесечието на 2012 г. в сравнение с 10.5 млн. лв. през първо тримесечие на 2011 г.

Печалбата преди лихви, данъци и амортизации (EBITDA) пада с 1.3 млн. лв., или със 17%, до 11.8 млн. лв., спрямо 14.11 млн. лв. година по-рано.

Приходите от продажба на продукция се понижават с 1.8 млн. лв., или 3%, достигайки 50.5 млн. лв. към края на тримесечието, при 52.3 млн. лв. към края на същия период на 2011 г.

С най-висок относителен дял в обема на приходите от продажби са таблетните форми, следвани от ампули, сиропи, лиофилни продукти и унгвенти.

Реализираната продукция в Русия се увеличава със 0.2 млн. лв., или 1%, до 22.5 млн. лв. през първо тримесечие на 2012 г. Основните продукти, които се реализират на руския пазар са Карсил, Табекс, Седал М, Темпалгин и Сиднофарм.

Продажбите на Софарма АД на вътрешния пазар намаляват с 2.8 млн. лв., или с 18%, до 12.6 млн. лв. Продуктите с най-голям дял от продажбите в страната са Аналгин, Вицетин, Метилпреднизолон, Витамин С, Фликсотид.

Дружеството заема 5% от общия обем на българския аптечен пазар в стойност и 13% от продажбите в натурално изражение. Позициите на основните конкуренти на дружеството на територията на страната са както следва: Novartis – 7% (5% в бр.), Actavis - с дял 7% (14% в бр.), Roche—5% (1% в бр.), Sanofi-Aventis-Zentiva – 5% (3% в бр.), Glaxosmithkline – 5% (2% в бр.), Servier – 4% (2% в бр.), Pfizer – 3 %, (2% в бр.), Astra Zeneca –3% (1% в бр.), Bayer –3 % (2% в бр.).