Група Бош продължава своя успешен курс на развитие. Въпреки трудните икономически условия и слабата пазарна конюнктура, приходите от продажби и печалбата през 2018 г. отново достигнаха нивото от изминалата година, която беше рекордна за всички времена.

Според предварителните данни, през 2018 г. доставчикът на технологии и услуги е реализирал приходи от продажби за 77.9 млрд. евро. Оборотът бе силно засегнат от курсовите разлики, възлизащи на 2.1 млрд. евро. След корекция на този ефект ръстът е 4.3%.

„Въпреки суровия икономически климат, Бош се представи добре през 2018 г. Продажбите и финансовият резултат отново са на рекордно ниво“, заяви д-р Фолкмар Денер, председател на Управителния съвет на Robert Bosch GmbH, по време на представянето на предварителните резултати на компанията.

„Като лидер в иновациите, ние искаме активно да участваме в трансформацията на нашите пазари, както в технологичен, така и в бизнес план. Стратегията ни, фокусирана върху свързаността, вече дава плодове“, добави Денер.

През 2018 г. Бош е продал общо 52 млн. свързани в интернет продукти, което е с 37% повече от предходната година. Оперативната печалба на Бош преди лихви и данъци (EBIT) достигна 5.3 млрд. евро. Това вероятно ще доведе до марж на оперативната печалба от 6.9%.

„През 2019 г. Бош ще се стреми да се развива по-добре от своите пазари и да осигури високо ниво на приходите, въпреки очакваните трудни икономически условия“, каза проф. Щефан Азенкершбаумер, зам.-председател на Управителния съвет и главен финансов директор.

"Планираме да направим всички наши бизнес сектори още по-конкурентни, за да можем да финансираме разрастването на технологичното ни лидерство, а заедно с него и бъдещето на нашата компания."