Гинес лиши автомобила Bugatti Veyron Super Sport от рекорда за най-бърза производствена кола, близо три години след като ѝ беше присъден.

През юли 2010 г., тестовият шофьор на Bugatti Пиер-Анри Рафанел вдигна 431 км/че с Veyron Super Sport (това бе средната скорост от два опита, съгласно условията на Гинес), което по това време бе нов световен рекорд за производствен автомобил.

За съжаление на Bugatti версията на автомобила, който компанията продава, има ограничения в скоростта от 415 км/ч, което според автопроизводителя е наложено от съображения за сигурност.

Така, за да бъде постигнат този рекорд, ограничението за скоростта на автомобила Veyron Super Sport, каран от Рафанел, е трябвало да бъде премахнато, което се счита за модификация.

Интересното е защо това се случва чак сега.

През миналата седмица американската компания Hennessey Performance успя да развие скорост от 427 км/ч със своя модел Venom GT и заяви, че това е най-бързият производствен автомобил в продажба, тъй като скоростта е по-висока от тази, която може да развие Veyron Super Sport с поставеното му ограничение.

След поставения рекорд журналисти на Sunday Times са се свързали с Гинес. В резултат на това от Гинес са признали, че са направили грешка, като са присъдили рекорда на Veyron Super Sport, и са го анулирали.

След анулирането на рекорда на Bugatti той отново принадлежи на модела Ultimate Aero TT на SSC, която разви 411 км/ч преди Veyron Super Sport. Неофициално най-бързата производствена кола в света пък е Venom GT на Hennessey Performance.