Продажбите на нови автомобили в Европа падат с 10% през март, информира Bloomberg. След пониженията в продажбите на PSA Peugeot Citroen, Ford Motor Co. и Volkswagen AG и спада на продажбите в Германия, индустрията е на път да отчете най-малките годишни продажби от 20 години насам.

Регистрациите на нови автомобили падат до 1.35 млн. броя през миналия месец в сравнение с 1.5 млн. година по-рано, показват данните на Европейската асоциация на производителите на автомобили (ACEA). Продажбите за първото тримесечие намаляват с 9.7% до 3.1 млн. коли.

Рецесията вследствие на дълговата криза в Европа доведе до 12% безработица в еврозоната, която е най-високата от 1995 г. насам. Четири от петте най-големи пазара на автомобили в Европа се свиват през миналия месец, като спадът е най-голям в Германия – 17%. Продажбите на нови автомобили в Европа пък бележат спад за 18-и пореден месец.

Европейските продажби на втория най-голям производител на Стария континент Peugeot падат с 16% през март. Продажбите на Volkswagen AG, която е пазарният лидер в Европа, намаляват с 9.3%, като спадът на продажбите само на едноименната марка е 15%.

Продажбите на Ford в Европа бележат спад от 16% през март. Щатският производител очаква загуба от 2 млрд. долара в Европа за 2013 г.

Ford и Peugeot са сред компаниите, които планират съкращения и затваряне на заводи в Европа в следващите години в резултат на свиването на автомобилния пазар. General Motors Co., която се очаква да затвори един от петте си завода за марката Opel в Германия през следващата година, е предвидила 4 млрд. евро инвестиции в Европа до 2016 г. за обновяване на оборудването си и за нови модели.

Регистрациите на нови автомобили в Западна Европа, в която не влизат страните, присъединили се към ЕС след средата на 2004 г., падат с 10% до 1.28 млн. автомобила през март.

Продажбите на GM в Европа бележат понижение от 13% през март. При азиатските автопроизводител Toyota Motor Corp. отчита спад от 17%, а при Hyundai понижението е от 10%.

Продажбите на Renault SA в Европа намаляват с 9.7%, докато тези на Fiat SpA fell намаляват с 1.2% заради спад в продажбите при Lancia, Chrysler и Alfa Romeo. Самата марка Fiat отчита ръст в продажбите от 7.7% след представянето на своя нов модел 500L.

Най-големият производител на луксозни автомобили в света BMW, е продал с 4.7% по-малко коли в Европа през миналия месец. Продажбите на Mercedes-Benz пък намаляват с 1%.