Навръх своята 15-годишнина, най-голямата българска куриерска компания „Спиди” АД представи 20 броя от 100% електрическите ванове Renault Kangoo Zero Emission, закупени за обслужване на клиенти в централната градска част на София.

С иновативното решение „Спиди” се превръща в първата компания в България и една от малкото в цяла Европа, която се сдобива с електромобили за своите бизнес цели.

Подробности за Проекта Speedy goes green powered by Renault разкриха изпълнителният директор на „Спиди” АД инж. Валери Мектупчиян, Емил Гърнев, мениджър Продажби в „Рено Нисан България” ЕАД, Юлиян Ангелов, управител на „Омникар Ауто - София” ООД и Мартин Заимов, президент на БАЕПС.

„Убеждение на Спиди е, че бъдещето на градския превоз на хора и товари е в електромобилите – както заради чувствително по-ниските разходи, така и с оглед опазване на околната среда”, заяви Валери Мектупчиян. „Закупуването на електромобили в момента е мисионерска стъпка, но ние не правим експеримент. Доказали сме, че имаме успех с въвеждането на иновативни решения и сме убедени, че електромобилите за куриерска дейност ще бъдат успешен бизнес ход”, допълни още той.

Изборът на модела Renault Kangoo Z.E. е резултат от анализ на „Спиди”, който показва, че към момента това е най-подходящият вариант, от гледна точка на специфичните изисквания на българския бизнес. Водещият електрически ван в Европа се отличава с максимален пробег до 150 км. и нулево количество отделени в околната среда вредни емисии. За нуждите на експлоатацията на 20-те електромобила „Спиди” ще използва собствени стационарни станции, разположени в базите на компанията, където автомобилите ще се зареждат извън работния им график. Журналисти и гости на представянето на Проекта Speedy goes green powered by Renault имаха възможност да тестват характеристиките на екологичните ванове по време на организиран от „Спиди” и „Омникар Ауто” тест-драйв в центъра на София.

„Двадесетте автамобила Renault Kangoo Z.E. на „Спиди“ няма да са първите елетрически коли по българските пътища, но инвестицията на компанията е първата по рода си за бизнеса у нас“, каза Емил Гърнев.

„Решението на „Спиди“ за покупката на електромобили за бизнес цели е жест към природата, околната среда и всички жители на големите градове, в които ще оперират вановете. В България по наши данни има над 500 компании, които би трябвало да последват примера на „Спиди“ в следващите няколко години“, заяви Мартин Заимов.

От „Спиди” разкриват, че очакват инвестицията да се изплати в рамките на около пет години експлоатация.

Новата придобивка е част от инвестициите, които компанията е направила през първото деветмесечие на 2013 г., в размер на 5.9 млн. лв., от които 4.4 млн. за подновяване на автопарка.

От „Спиди” представиха и вфинансови резултати за 9-месечието на 2013 г. - 21.3% ръст на приходите до ниво от 46.8 млн. лв. и чиста печалба от 8 млн. лв. с ръст от 24.6%.

Инвестицията в екоавтомобилите е само част от програмата на „Спиди” за социална отговорност в сферата на опазване на околната среда. През първото тримесечие на 2013 г. бяха подменени обикновените найлонови опаковки за пратки с опаковки от бързо-разграждащи се материали.