Броени часове остават до събитието на седмицата за капиталовия пазар у нас.

Утре ще бъдат предложени 310 000 акции от увеличението на капитала на производителя на био храни Смарт Органик.

Първичното публично предлагане (IPO) на компанията ще се проведе на новосъздадения пазар за растеж на МСП Beam.

Там вече се листнаха още няколко компании – Биодит, Син Карс, Импулс I, Инфинити Капитал.

През октомври с акциите на компаниите, търгувани на пазара за растеж beam (Биодит, Син Карс Индъстри АД и ИмПулс I АД), бяха сключени 395 сделки при оборот от 453 000 лв. Търговията с книжата на Инфинити Капитал започна преди дни.

Какво представлява Смарт Органик, какви са резултатите й и колко средства може да набере подписката?

Компанията

Смарт Органик е основана през 2009 г. от Яни Драгов, който по това време е на 28 години. Днес тя продава над 20 милиона продукти в 60 страни по света всяка година.

Предлагането

Компанията планира да предложи на инвеститорите 310 000 акции с номинална цена от 1 лева и емисионна цена между 15.25 и 18.90 лева за брой. Това ще са единствените книжа, които ще се търгуват на борсата в следващите 2 години, тъй като мажоритарният собственик информира, че няма да продава своите книжа поне толкова време, освен ако не става въпрос за придобиване на компанията.

Драгов също така ще дари акции на част от служителите на Смарт Органик, които обаче ще могат да се разпореждат с тях след най-малко 24 месеца, научи Profit.bg.

За какво ще се използват набраните средства

Смарт Органик ще се опита да набере до 3 млн. евро, което е максималната сума, която дадена компания може да набере на Beam пазара. Това ще се случи, ако книжата бъдат записани на максималната цена от 18.90 лева за брой.

Набраният ресурс ще бъде инвестиран в покупката на „добре познат бранд в Германия“, се посочва в презентацията на компанията. След придобиването компанията ще се запази като търговско дружество, а производството ще се прехвърли в Смарт Органик.

Компанията планира да вложи средства и в нова производствена мощност, която ще бъде изградена в Божурище, с РЗП от 4000 кв. м с допълнителни 8000 кв. м на втори етап от строителството.

Прогнозни резултати

Очакванията са за 2021 г. компанията да завърши с 57.6 млн. лева приходи, което би представлявало 56.31 на сто повече спрямо миналата година. Нетната печалба се очаква да се повиши до 9.69 млн. лева спрямо 5.027 млн. лева за 2020 г.

Според прогнозите на компанията през 2022 г. печалбата на Смарт Органик ще нарасне до 12.888 млн. лева, а в следващите три години ще расте до съответно 14.77 млн. лева, 16.4 млн. лева и 17.989 млн. лева.

Приходите на компанията пък ще се увеличат до близо 68 млн. лева през 2022 г., както и на 78 млн. лева, 87.5 млн. лева и 94.58 млн. лева за съответно 2023 – 25 г. Брутният марж се очаква да се запази над 50% във всяка от следващите години.

Аукционът

Аукционът ще се проведе на 11 октомври 2021 г. в три фази. Т. нар. "book" фаза ще се проведе от 9:30 до 11:00 часа местно време, а "call" фазата ще е от 11:00 до 13:59 местно време. В рамките на тези две фази ще могат да се въвеждат, модифицират и отменят оферти за покупка.

"Freeze" фазата, в която ще бъде прекратено подаването на поръчки и ще се определи крайната цена, ще настъпи точно в 14:00 часа.

За да осигури достъп до акциите на дребните инвеститори, компанията въвежда и допълнително ограничение. В диапазона между 9:30 ч. и 10:10 ч. на 11 октомври, в рамките на "book" фазата, ще се допуска въвеждане само на поръчки, които не надвишават 2000 броя акции на инвеститор. То ще се отнася както за пазарните, така и за лимитираните поръчки.

Ако в рамките на този времеви интервал в търговската система попаднат поръчки за количества над 2000 броя акции от предлагането, те ще бъдат изтривани и няма да участват във фазата за определяне на цената.

Ако в рамките на този времеви интервал инвеститор е въвел повече от една поръчка за покупка, чието сумарно количество надвишава 2000 броя, то поръчката, с която се надвишава количеството от 2000 броя, както и всички последващи поръчки на този инвеститор, въведени в рамките на този времеви интервал, ще бъдат изтривани и няма да участват във фазата за определяне на цената.

Дружеството притежава силен и разпознаваем бранд на нашия пазар и наблюдаваме засилен интерес към предлагането, каза за Profit.bg Ангел Рабаджийски, изпълнителен директор на Карол АД - инвестиционен посредник по предлагането.