Facebook е спряла да губи потребители в началото на 2022 г., въпреки че нейната компания майка обяви най-слабия ръст на приходите си от десетилетие.

Броят на активните дневни потребители на Facebook се е увеличил до 1.96 милиарда през първите три месеца на годината, обяви вчера компанията майка Meta.

За сравнение през миналата година социалната мрежа обяви за първи път спад в броя на потребители си. Спадът изтри милиарди долари от пазарната капитализация на компанията, припомня BBC.

От обявяването на спада през февруари цената на акциите на компанията е намаляла почти наполовина.

Цената на книжата обаче скочи с 19% в следборсовата търговия вчера.

"Днес повече хора от когато и да било използват нашите услуги и се гордея с това как продуктите ни обслужват хората по света," заяви главният изпълнителен директор на Meta Марк Закърбърг, който основава Facebook през 2004 г.

Robinhood ще освободи 9% от служителите сиАкциите на компанията поевтиняха до ново най-ниско ниво

Въпреки това Meta, която притежава и Instagram и WhatsApp, обяви най-слабия ръст на приходите си за последното десетилетие.

Приходите на компанията нарастват с едва 7% на годишна база през първото тримесечие, достигайки 27.9 млрд. долара.

Анализатори твърдят, че компаниите ограничават рекламата на фона на нарастващите разходи и икономическата несигурност, произтичащи отчасти от войната в Украйна.

И макар Google и Facebook дълго време да бяха предпочитаните сайтове за онлайн реклама, те се сблъскват с все по-голяма конкуренция, тъй като по-нови платформи, като TikTok привличат потребители, а гигантът в онлайн търговията Аmazon навлиза в бизнеса.

Компанията майка на Google, Alphabet, обяви по-рано през седмицата, че рекламните й приходи за първото тримесечие на 2022 г. са нараснали с 22%, като ръстът бе по-слаб от очакваното.

Закърбърг заяви, че неговата компания инвестира във видео формата "Reels", за да се конкурира с TikTok и очаква приходите от реклама да се увеличат.

Meta обаче трябва да се справя и с новите правила за поверителност на данните на Apple, които затрудняват таргетирането на реклама. Компанията обяви, че промените могат да й струват 10 млрд. долара под формата на изгубени продажби през тази година.

Meta очаква приходи в размер на 28 – 30 млрд. долара в идните месеци, което е под очакванията на анализаторите.

От Meta обявиха, че това е отражение на фактори като войната в Украйна е евентуалния ефект от регулаторни промени в Европа.

През март Русия забрани достъпа до Facebook и Instagram, като част от мерките си срещу независимите медии след инвазията в Украйна.