Volkswagen Group и Porsche са постигнали споразумение за създаване на ново смесено дружество, което обединява хърватската компания за супер електромобили с Bugatti.

Новото смесено дружество, което ще носи името Bugatti-Rimac, се очаква да бъде създадено като производител на хиперавтомобили (луксозни спортни или суперавтомобили, само че с по-добро представяне и по-ексклузивни) през четвъртото тримесечие на тази година.

Rimac ще притежава 55% дял в смесеното дружество, което ще бъде базирано в Загреб. Porsche ще притежава 45% дял от компанията. Акциите на Bugatti ще бъдат прехвърлени от Volkswagen, която притежава Porsche и Bugatti, на Porsche, а след това на Rimac, обявиха от компаниите. Porsche също така в момента притежава 24% от Rimac, в сравнение с 10% през 2018 г.

Първите автомобили, които ще произведе смесеното дружество, са Bugatti Chiron с осемцилиндров двигател и мощност от 1 500 конски сили и струващ 2.4 млн. долара изцяло електрически хиперавтомобил на име Rimac Nevera, който, според компанията, ще разполага с максимална мощност от около 1 900 конски сили и ще развива скорост от 400 км/ч.

“Обединяваме експертизата на Bugatti и огромната иновативна сила на Rimac в силно обещаващата сфера на електрическата мобилност,” заяви главният изпълнителен директор на Porsche Оливер Блуме.

Летящ автомобил от Словакия извърши първия си тестов полетПрототип на летящ автомобил извърши първия си 35-минутен полет между летищата в Нитра и Братислава в Словакия

Блуме и главният финансов директор на Porsche Луц Мешке ще влязат в борда на директорите на Bugatti-Rimac. Основателят на Rimac Мате Римак ще оглави смесеното дружество като главен изпълнителен директор, пише CNBC.

Римак, който основава компанията в своя гараж през 2009 г., определя създаването на смесено дружество като “вълнуващ момент”, а компаниите като “идеални една за друга.”

Компаниите не разкриха финансовите параметри, свързани с новото смесено дружество.

Bugatti-Rimac се очаква да има около 430 служители. Това включва 300 в централата на компанията в Хърватия и 130 в завода на Bugatti във Франция.