За никого не е тайна, че Lego е една от компаниите, които се облагодетелстваха от пандемията от COVID-19, тъй като хората останата повече време вкъщи.

Датската компания обаче печели все повече фенове и в Китай, пише CNN Business.

Общите продажби към крайните потребители през 2020 г. отчитат ръст от 21%, като причините за това са по-широката гама на продуктите, инвестициите в онлайн търговията, които започват да се отплащат, както и сериозното нарастване на бизнеса в Китай.

По време на пандемията Lego беше принудена да затвори временно заводите си в Китай и Мексико, както и част от магазините, а разходите за доставки се увеличиха.

Въпреки всичко това, от датската компания отчитат постъпления от 6.99 млрд. долара, което е с 13% повече спрямо година по-рано.

Най-продаваните модели Lego са както класическите, така и тематичните, като Super Mario на Nintendo и Star Wars на Disney.

„Проучване на компанията посочи, че все повече семейства сглобяват нашите Lego конструктори“, каза главният изпълнителен директор Нийл Кристенсен.

„Потребителите се насочват все повече към онлайн пазаруването“, посочи още той.

Собственикът на Lego купува музеите на Мадам ТюсоКонсорциум, начело с фамилната компания на Кирк Кристиансен, ще придобие мажоритарния дял от британската Merlin Entertainments

Данните сочат, че посещенията на сайта Lego.com са се удвоили спрямо година по-рано, което принуди компанията да потърси попълнения за своите дигитални и технологични отдели.

Традиционните магазини обаче продължават да са важна част от стратегията на Lego. През последните 12 месеца най-много нови магазини са открити в Китай, което води и до сериозно нарастване на продажбите в най-многобройната страна в света.

Общо откритите нови магазини през 2020 г. са 134, като 91 от тях са именно в Китай. Lego днес разполага с 678 собствени магазини, като планира през 2021 г. да увеличи броя им с нови 120, от които 80 ще са в Китай.

Целта пред датската компания е до края на настоящата година да има 300 магазина в Китай.