През месец май CloudCart и фондът за рисков капитал New Vision 3, с основен инвеститор Фонд на фондовете, сключиха една от най-големите инвестиционни сделки в сферата на електронната търговия в България в последните години. Привличането на инвестицията и сделката стават след интерес от множество частни международни инвеститори за покупка и/или инвестиция в CloudCart, няколкото спечелени награди от самата компания, включително и позиционирането на платформата в Топ 3 на електронната търговия (https://www.newsweek.com/best-business-tools-2019/payment-ecommerce-software) според американската топ новинарска медия Newsweek и статистическия портал Statista.

CloudCart е създадена като компания и регистрирана търговска марка в средата на 2016 г. от Николай Илиев и Петър Илиев, с офиси, както в България (София), така и в САЩ (Бевърли Хилс, Калифорния). Компанията е сред първите, които получават финансиране от новия фонд за стартъп инвестиции NV3. Срещу финансирането NV3 придобива миноритарни дялове в компанията.

“Ще използваме тази първоначална инвестиция по възможно най-стратегически начин - а именно за отварянето на нови пазари и нови възможности пред CloudCart в Европа. Като целим да заявим позицията си на топ избор в сферата на електронната търговия в България и региона.

Скалируемостта на нашата платформа и интеграциите ни с топ играчите и наши партньори в различните ниши като маркетплейси, складове, доставки и разплащания, ни поставя в уникална позиция на пазара. Тези партньорства и автоматизации означават, че ние имаме оперативен капацитет за прехвърляне на вече съществуващи онлайн бизнеси в по-бърза и ефективна среда, притежаваща много повече перспективи за ръст. Самият процес на преминаване към CloudCart е улеснен до максимум и е подходящ за бизнеси, достигнали етап на развитие, в който изпитват острата нужда от доста по-качествена платформа и силен технологичен партньор, на когото тези клиенти да могат да се опрат и разчитат.

Ние искаме да насърчаваме и даваме път за развитие на хора, които не се страхуват да мечтаят. Хора с големи идеи, на които даваме шанс да реализират плановете си с удобствата, които ще намерят в CloudCart”, заяви изпълнителният директор на КлаудКарт АД - г-н Николай Илиев.

“Освен отварянето на нови пазари споменато от г-н Илиев, от началото на годината ние стартираме паралелно и изцяло нова партньорска програма (https://cloudcart.com/bg/about-us/cloudcart-partners-reseller-affiliate-program) целяща да създаде работеща екосистема от разработчици, дизайнери и партньори около самата платформа CloudCart.

Като тази екосистема дава възможност на компании, които имат интерес да предлагат продукти и услуги в сферата на електронната търговия, маркетинга и разработката, да могат да разчитат на иновативен технологичен партньор, какъвто е CloudCart, който да подсигури техническата обезпеченост и леснота на работа на търговците и удобството на пазаруването на крайните потребители.

Според нас, те могат да намерят всичко това именно в лицето на CloudCart, както доказва и интересът към тази програма до момента”, допълва инж. Евгени Йорданов, дигитален директор в компанията.

„Радваме се, че имаме възможността да инвестираме в мотивиран екип и компания, чието развитие следим от няколко години. Компанията е позиционирана в силно растящ сегмент на пазара, с вече доказан бизнес модел и изградена екосистема от партньори – неща, които вярваме ще са в основата на успешна експанзия на компанията на международни пазари.“, посочва Константин Петров, управляващ партньор на Фонда участвал във финансирането на над 20 компании и продажби на стратегически инвеститори като "Ваянт" (купена от PROS), "Финалитика" (купена от BISAM) и "Проперати" (купена от OLX).

Досега, благодарение на позитивни отзиви от потребители, които се предават от уста на уста, CloudCart натрупва над 2000+ платени търговци, опериращи в близо 100 страни по целия свят. Те, от своя страна, продават на крайни клиенти в близо 200 страни по света, с което CloudCart е хвърлил своята заявка за глобална експанзия. От пускането си на пазара преди близо 4 години, повече от 30 000 търговци са тествали платформата, като голяма част от тях и в момента я използват напълно безплатно с помощта на безплатния план за стартиране наречен кратко и ясно – CloudCart StartUp. За последните няколко години, търговците в CloudCart са постигнали впечатляващите над 35 млн. уникални посетители, които са посетили и пазарували в магазини, създадени на платформата. Това е довело до генерирането на повече от 3 млн. поръчки, което представлява общ оборот от над 130 млн. лв за търговците, използващи CloudCart.

CloudCart не остава безучастен и при настъпилото извънредно положение. Докато малки и средни фирми масово са принудени да съкращават персонал и дори да затварят, то компании като CloudCart дават възможността да стане точно обратното - същите тези малки бизнеси да отварят отново, само че онлайн. В рамките само на няколко седмици платформата даде решение за справяне с проблемите на над 1200 малки и големи бизнеса с кампанията си “Премини през кризата. Премини онлайн” (https://cloudcart.com/bg/about-us/together) и им помогна да продължат дейността си, като доставят продукта си до хората отдалечено и безопасно.

За тази и други новости около КлаудКарт АД можете да следите блога на компанията в официалният им сайт - https://cloudcart.com/bg