Coca-Cola пуска на пазара нова лимитирана серия с вкус за геймъри - демографска група, която е все по-предпочитана от масовите марки за храни и напитки.

За този нов вкус, посочва CNN, наречен Coca-Cola Ultimate, производителят на газирани напитки си партнира с Riot Games, издател на мултиплейър онлайн играта League of Legends. Ultimate ще влезе в магазините в САЩ и Канада от 12 юни за ограничен период от време във варианти със и без захар. В глобален мащаб напитката ще се предлага само в разновидността с нулева захар и е налична от тази седмица.

Преди няколко години Coca-Cola съкрати портфолиото си, за да се съсредоточи върху основните си марки, включително водещата си напитка - колата. Но газираните напитки с голямо съдържание на захар от години са замираща категория, така че Coca-Cola трябва да работи, за да привлече нови лоялни потребители. Затова и линията от абстрактни вкусове, всеки от които е съчетан с дигитално изживяване, има за цел да предизвика вълнение именно сред по-младите потребители, като се фокусира върху музиката и онлайн игрите, пише още медията.

Мистериозни вкусове

Други странни вкусове от платформата Creations на Coca-Cola, стартирала преди около година и половина, включват Starlight, вдъхновена от космоса; Dreamworld, за която се предполага, че има вкус на сънища; и Byte, за която се твърди, че е с вкус на пиксели.

137 години по-късно: Рекламите, без които Coca-Cola нямаше да е същатаНа 29 май 1886 г. създателят на напитката Джон Пембъртън я рекламира за първи път
Както и в повечето от изброените случаи, Coca-Cola отказва да сподели какъв всъщност трябва да е вкусът на Ultimate.

"Никога няма да отговорим на този въпрос по ясен начин”, казва Оана Влад, старши директор на глобалната стратегия в Coca-Cola. "Това са мистериозни вкусове, но те винаги трябва да имат вкус на кола. Вкусовият профил винаги е, както казваме, 85 до 90% кола и след това 10 до 15% от нещо неочаквано."

Предполага се, че Ultimate ще предложи на пиещите вкуса на "точките опит", които се печелят от играчите на League of Legends въз основа на това колко време прекарват в играта, според изявлението на компанията, с което се обявява продуктът.

Вкусовете не са предназначени да се превърнат в постоянни предложения, отбелязва на свой ред главният изпълнителен директор Джеймс Куинси по време на конференцията на главните изпълнителни директори на Redburn през ноември. Вместо това се предполага, че те ще спомогнат за “вдигането на шум” около основния продукт на компанията.

Fanta се отказва от портокала. И в логото, и в напитките си Новата идентичност на Fanta е в унисон с новата ѝ и противоречива формула, която не съдържа плодове
И маркетинговият подход на компанията изглежда работи. През първото тримесечие търговската марка Coca-Cola бележи ръст във всички географски региони, отчасти именно благодарение на интереса на поколението Z.

Виртуални експерименти

Новите вкусове от платформата Creations винаги са съчетани с виртуални експерименти. В кутийката на серията Starlight например водещият производител на газирани напитки вгражда QR код, който дава достъп до холографски концерт на Ейва Макс. Почитателите на Dreamworld пък можеха да купуват виртуални стоки за своите онлайн аватари.

"Дигиталният компонент наистина е в основата на това, което е Creations", категоричнa e Оана Влад.

Чрез тази платформа Coca-Cola навлиза в сферата на музиката и игрите, които отдавна се доказват като плодородна почва за компаниите за напитки.

Защо McDonald’s и Pepsi създават свои собствени песни за TikTok?Това е един от най-лесните начини да влезеш под кожата на няколко поколения
Red Bull е активен в света на електронните спортове от години, а PepsiCo разработи продукт - Mountain Dew Game Fuel, специално за геймъри. Напоследък и основните производители на пакетирани и бързи храни залагат на гейминга.

Но връзката между Riot и Coca-Cola е по-дълбока от лимитирания вкус. Двете компании обявяват многогодишно партньорство през март миналата година, а преди това си партнират в периода 2014-2016 г.

Ultimate е "перлата в короната на нашето продължаващо и развиващо се партньорство", казва и Ерик Краузе, глобален ръководител на маркетинга за игрите League of Legends в Riot Games.