Coca-Cola планира да повиши цените на своите продукти, заради по-високите разходи за суровини, каза главният изпълнителен директор на компанията пред CNBC.

По този начин компанията се присъедини към други потребителски гиганти като Kimberly-Clark и J.M. Smucker, които вече оскъпиха продуктите си.

Този ход ще помогне за повишаването на маржовете на печалба на компанията, но идва във време, в което потребителите все още изпитват трудности да се възстановят икономически след пандемията от COVID-19.

“Компанията е добре хеджирана за 2021 г., но част от разходите, които правим за 2022 г. са на по-високи стойности. Ето защо ще трябва да предприемем известно повишение на цените на продуктите ни, каза Джеймс Куинси в предаването “Squawk on the Street“ по CNBC.

„Трябва да направим това увеличение интелигентно, като използваме размера на опаковките ни“, допълни той.

По време на настоящата криза, Coca-Cola започна да произвежда по-големи опаковки, защото потребителите прекарват все повече време вкъщи, запасявайки се с продукти от супермаркетите. Преди пандемията компанията, както и конкурента й Pepsi, се насочи към по-малки кенове и бутилки, които в крайна сметка се предлагат на по-високи цени на литър за клиентите им.

От Pepsi обявиха преди седмица, че очакват след края на пандемията, по-малките опаковки отново да се върнат на мода.

Куинси не уточни кои точно продукти на компанията ще се продават в бъдеще на по-високи цени.

Акциите на Coke се търгуваха вчера на ниво от 54 долара за брой, като от компанията информираха, че търсенето на техни продукти се е върнало на нивата от преди кризата.