Coca-Cola обмисля навлизането в бързоразвиващия се пазар на напитки с канабис, информират Bloomberg и CNN.

От компанията обявиха, че следят изкъсо индустрията и се интересуват от създаването на напитки с канабидиол (CBD) - непсихоактивно вещество в марихуаната, което лекува болка, но не води до превъзбуда.

Гигантът също така води преговори в момента с канадския производител на марихуана Aurora Cannabis за създаването на напитките, като оттам също имат интерес за навлизането на този пазар.

Ако сделката стане факт, това ще е поредната голяма компания, която навлиза в бизнеса с марихуана. Преди това от Constellation Brands, която притежава марките Corona beer, Svedka vodka и текилата Casa Noble, инвестираха 4 млрд. долара в друга канадска компания Canopy Growth (CGC).

Други канадски производители на марихуана и базирани на нея продукти, включително Cronos и MedMen Enterprises, са публични дружества и това позволи на доста американски компании да закупят дял от тях.

Lagunitas, което е бранд на Heineken, вече разполага с напитка, която съдържа тетрахидроканабинол, което е психоактивното вещество в марихуаната, като за момента бирата се предлага в Калифорния.

От дъвките към марихуанатаИли как един милиардер промени мнението си за тревата

„С евентуалната сделка, Coca-Cola се надява да е добре позиционирана при легализирането на марихуаната във всички щати на САЩ“, смята Бони Херцог, анализатор от Wells Fargo.

„Не мога да си представя, че го правят само заради 35-те милиона души в Канада“, споделя президентът на 4Front Крис Крейн - компанията, съветваща други бизнеси относно легализирането на марихуаната и правото в тази сферта.

Последните анализи от сектора сочат, че пазарът на марихуана може да се превърне в бизнес за 50 млрд. долара, което е близо половината от продажбите на бира в САЩ (117 млрд. долара).

Гигантите Coke и Pepsi се опитват да разширят бизнеса си, като предлагат на клиентите по-здравословни напитки, а понижено съдържание на захар или пък спортни напитки. Наскоро Coca-Cola закупи дял от компанията за спортни напитки BodyArmour, а миналата седмица придоби Costa Coffee за 5 млрд. долара.

От своя страна, PepsiCo закупиSodaStream срещу сумата от 3.2 млрд. долара. Израелската компания е известна с машините и цилиндрите си за многократна употреба, чрез които можем да приготвим газирана вода, а също и разхлаждащи напитки, като лимонада, оранжада, цитронада и други у дома, в офиса или по време на почивки сред природата.

Що се касае до марихуаната, тя е напът да стане легална с развлекателна цел в Канада, докато доста от щатите в Америка също я легализираха.

През юни в САЩ бе одобрено и първото лекарство, което е базирано на марихуаната.