Coca-Cola обяви, че спира рекламата си във всички социални медии в световен мащаб най-малко за 30 дни.

От компанията поясниха, че не се присъединяват към официалния бойкот, а “спират временно” рекламата.

В рамките на седмица след като група организации призоваха рекламодателите във Facebook да спрат разходите си за реклама през юли, над 90 компании, сред които Verizon, Patagonia, REI, Lending Club и The North Face обявиха намеренията си да се присъединят, към този призив. Групата организации пък включва Лигата за борба с клеветата (ADL), Национална асоциация за съдействие на напредъка на цветнокожите (NAACP), Sleeping Giants, Color of Change, Free Press и Common Sense.

“Няма място за расизъм, както по света, така и в социалните медии,” се казва в изявление на главния изпълнителен директор на Coca-Cola, Джеймс Куинси. “ Coca-Cola Company спира платената реклама във всички платформи на социални медии поне за 30 дни. Ние ще използваме това време, за да преоценим рекламната си политика и да определим дали са необходими промени. Ние също така очакваме по-голяма отчетност и прозрачност и от нашите партньори от социалните медии.”

Изявлението на Coca-Cola идва след като Unilever, чиито марки включват Dove, Ben & Jerry’s и Hellmann’s, обяви вчера, че ще спре рекламата във Facebook, Instagram и Twitter в САЩ поне до 31 декември.

Рекламен гуру очаква скоро агресивни маркетингови кампанииМартин Сорел смята, че компаниите, които свиха рекламите около пандемията, би трябвало да планират бързо завръщане с облекчаването на мерките

Unilever се присъедини към марки като Eddie Bauer, The North Face и Patagonia, които са част от кампания целяща да принуди Facebook да контролира по-строго постовете, които разпалват омраза.

След изявлението на Coca-Cola от Levi’s и Dockers също казаха, че спират с рекламата във Facebook и Instagram “поне” през юли.

От Hershey’s също съобщиха, че ще намалят рекламните си разходи във Facebook и Instagram с една трета до края на годината и се присъединяват към бойкота.